«طلوع» به مناسبت هفته دولت میزبان معاون سیاست گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری بود

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۴:۳۱:۳۹
کد خبر: ۸۸۹۲۷۷
«طلوع» به مناسبت هفته دولت میزبان معاون سیاست گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری بود
امروز مجله صبحگاهی طلوع شبکه چهارسیما سوم شهریور ماه به مناسبت هفته دولت , میزبان (دکتر مهدی الیاسی ) معاون سیاست گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ابتدای گفتگو دکتر الیاسی به اهداف معاونت علم و فناوری اشاره کرد : یکی ازاهداف ما شکل دهی مراکز نوآوری در اطراف دانشگاه ها و مراکز علمی کشورمان است و می خواهیم در کل کشورهر دانشجویی که وارد دانشگاه می شود در فضای کارآفرینی و حل مسئله ارزش آفرینی اقتصادی قرار بگیرد .

معاون سیاست گذاری از اقدامات اجرایی این هدف چنین گفت : مبنای کار معاونت علم و فناوری همکاری است و در این خصوص با وزارت بهداشت , وزارت علوم و آی تی سی همکاری می کنیم و امروزه حدودا 3 الی 4 نهاد شکل گرفته است که یکی از این نهاد ها مراکز نوآوری, رشد و شکوفایی هستند که هدف این مراکز این است که افرادی که دارای سابقه تحصیلی لیسانس, فوق لیسانس و دکترا هستند، در فضایی مناسب, از مشاوره و راهنمایی و فضای کار اشتراکی و حتی تامین مالی اولیه برای ایده خود بهره مند شوند. دکتر الیاسی درادامه گفت : اخیرا 500 هزار مترمربع با پوشش فضای کار اشتراکی, مراکز نوآوری افزوده شده است و مانند دانشگاه های صنعتی شریف و علم و صنعت سوله های قدیمی موجود در این دانشگاه ها احیا شده اند و به مراکز نوآوری و شکوفایی تبدیل شده اند . هدف بزرگی برای ما بود که 4000 دانشجویی که در کل کشور داریم دسترسی مناسبی به مراکزنوآوری داشته باشند و ایده های خودرا عملی کنند . این مراکز علاوه بر تهران در 80 درصد مناطق کل کشور وجود دارد و مشغول فعالیت هستند .

دکترالیاسی معاون سیاست گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری در ادامه افزود: امروزه در کل کشور حدود80% شرایطی فراهم است که اگر افراد ایده ای داشته باشند بتوانند طی یک مسیری ایده را منجر به جریان اقتصادی و تولید کنند و شرایط حمایت صندوق ها فراهم است.

وی هدف دوم معاونت را اینگونه بیان کرد که: ما می خواهیم ایده هایی که تبدیل به شرکت می شوند را در قالب شرکت های  دانش بنیان و خلاق حمایت کنیم. که امروزه 4462 شرکت در حوزه دانش بنیان مورد تایید قرار گرفته و مشغول به فعالیت با اشتغال 300000 نفری است.

الیاسی درآخر هدف سوم را تفاهم بین معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت بیان کرد که حدود 90% داروهایی که وارد می شوند را با کمک شرکت های دانش بنیان با هزینه کمتر وارد بازار کنند.

برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز