اخوان ثالث نمادی از درآمیختگی فرهنگ‌ها است

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۹:۲۴:۲۰
کد خبر: ۸۸۹۵۴۳
اخوان ثالث نمادی از درآمیختگی فرهنگ‌ها است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در شب شعری که به یاد مهدی اخوان‌ثالث در فهرج برگزار شد، این شاعر پرآوازه کشورمان را که تباری یزدی هم دارد، نمادی از درآمیختگی فرهنگ‌ها دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شب شعرِ یادبود مهدی اخوان ثالث با حضور شاعران، نویسندگان و مسئولان استانی در فهرج برگزار شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سخنانی در این شب شعر، مهدی اخوان ثالث را نمادی از آنچه او درهم‌آمیختگی فرهنگ‌ها نامید، دانست و اشاره‌هایی هم به تبار یزدی این شاعر بزرگ و پرآوازه کرد.

وی گفت: در زمینه شعر، اخوان ثالث شاعری است که سرزمین مشخصی ندارد؛ او از شعر کلاسیک شروع کرد و به شعر نو رسید و به قصیده بازگشت و همیشه در اشعار و سیر و سلوک، حفظ ریشه‌های مستحکم فرهنگی برای وی بسیار مهم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اذعان کرد: ما یزدی‌ها باید مفتخر باشیم که در شکل دادن به بخشی از شخصیت ادبی اخوان ثالث سهیم بوده‌ایم.

جوادیان‌زاده، شعر را به مثابه آیینه‌ای توصیف کرد که در هر زمان، ما و زندگیمان را بازتاب می‌هد و گفت: پیچیدگی‌های شعر اخوان ثالث هنوز موضوع پژوهش‌های ادبی است و این نشان می‌دهد استعداد خوانش‌های مختلف در شعر وی وجود دارد.

در ادامه این مراسم تعدادی از شاعران یزدی اشعاری از خود و نیز مهدی اخوان ثالث را خواندند.

نظر شما