«قلم رصاص» بررسی می کند؛

گمانه زنی های رسانه های سعودی و اماراتی در مورد تحریم لبنان توسط آمریکا

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۵:۰۰:۵۸
کد خبر: ۸۸۹۸۸۷
گمانه زنی های رسانه های سعودی و اماراتی در مورد تحریم لبنان توسط آمریکا
چالش رسانه های سعودی و اماراتی در خصوص احتمال تحریم لبنان در ادامه تحریم حزب الله توسط آمریکا در برنامه «قلم رصاص» شبکه العالم بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شبکه العالم در برنامه امشب «قلم رصاص» به مهم ترین تیتر رسانه های سعودی و اماراتی که سوال مطروحه و چالش برانگیزی با این مضمون است که آیا تحریم حزب الله بدون تحریم لبنان امکان پذیر است یا خیر، می پردازد.

حسین عبدالله کارشناس میهمان برنامه به مطلبی که روزنامه اسرائیلی بیان داشته اشاره می کند که گفته؛ حزب الله لبنان در داخل و خارج لبنان با مشکلاتی مواجه است که این حرکت باید تشویق شود و عربستان سعودی که حامی توافق طائف بوده می تواند مجددا توافق جدیدی را برای خلع سلاح حزب الله ارائه دهد و البته این امر غیر ممکن به نظر می رسد ولی در خاورمیانه ای که در مقابل چشمان ما به قیمت خون شکل می گیرد، هرچیزی ممکن است.

دکتر حیان سلمان، پژوهشگر سیاسی، میهمان ویدئویی برنامه در این خصوص می گوید: در ابتدا می خواهم به عمق روابط سعودی که به زور شمشیر و قدرت بر حجاز حکومت می کند با رژیم صهیونیستی اشاره کنم که روابط بسیار تنگاتنگی است و این روابط بین آل سعود و رژیم صهیونیستی سری نیست و اولین کسانی که فلسطین را برای فروش و اجاره عرضه کردند، آل سعود بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال مجری در خصوص ارزیابی یکی بودن مطالب ارائه شده در سایت ها و روزنامه های سعودی و اسرائیلی می گوید:اینکه مطالب ارائه شده در روزنامه ها و سایت های سعودی و اسرائیلی یکی است دقیقا درست است و عربستان سعودی به رژیم صهیونیستی نگاه می کند و گویی که ضامن حقیقی آن است و از آن حمایت می کند و فرماندهان صهیونیست هم نگاهشان به سعودی است و یک اتحاد و یکپارچگی وجود دارد بین آنها همچنین بعضی کشورهای منطقه برای ارائه وفاداری و حمایتشان از این رژیم رقابت دارند.

«قلم رصاص» امشب 4 شهریور 98 ساعت 22 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بحران از شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز