نگاهی به مرد، پدر و پسر بودن؛

برد پیت در ونیز: «اد آسترا» یک فیلم شخصی درباره مردانگی است

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۱۲:۱۷:۳۴
کد خبر: ۸۹۱۶۵۴
برد پیت در ونیز: «اد آسترا» یک فیلم شخصی درباره مردانگی است
برد پیت بازیگر اصلی فیلم فضایی «اد آسترا» هم‌زمان با اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم ونیز در این جشنواره حضور یافت و درباره فیلم صحبت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برد پیت بازیگر و تهیه‌کننده درام علمی-تخیلی «اد آسترا» ساخته جیمز گری که اولین اکران جهانی‌اش را دیشب پنج‌شنبه در ونیز تجربه کرد، در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و از این فیلم به عنوان فیلمی شخصی یاد کرد که به نوعی مفهومی مدرن از مردانگی را به نمایش می‌گذارد.

در این فیلم برد پیت در نقش فضانوردی ظاهر ‌شده که در جستجوی پدر گمشده‌اش به دورترین نقاط منظومه‌ شمسی سفر می‌کند. رابطه این دو مرد که در آن روی مک‌براید در نقش پدر پیت بازی کرده، در مرکز توجه این فیلم است.

این بازیگر درباره این فیلم گفت: آنچه من و جیمز(گری) می‌خواستیم بر آن تمرکز کنیم مفهوم مردانگی بود.

در این کنفرانس که گری و لیو تیلر دیگر بازیگر فیلم هم حضور داشتند، پیت گفت: هر دوی ما در دورانی بزرگ شدیم که از ما می‌خواستند قوی باشیم... این که ضعف نشان ندهیم و بی‌احترامی و توهین را نپذیریم. این‌ها باورهایی است که در آنها ارزش وجود دارد اما محدودیت هم دارند زیرا مجبور می‌شوی برخی از چیزهایی را که شاید از آنها احساس خجالت می‌کنی را پنهان کنی. همه ما دردها و زخم‌های فردی پنهان شده‌مان را حمل می‌کنیم.

وی در ادامه از این گفت که در این فیلم قصد، پاسخ دادن به این سوال‌ها بود و این که چطور رابطه بهتری با آنهایی که دوست داریم برقرار کنیم. وی افزود: این که آیا تعریف بهتری از مردانگی هم وجود دارد و رابطه بهتری با آنهایی که دوستشان داریم، با بچه‌هایمان و با خودمان می‌توانیم برقرار کنیم؟

برد پیت افزود او و گری رابطه مردانه نرمال به معنی موجود را نداشتند زیرا درباره احساسات، شکست‌ها و اشتباهاتشان با هم روراست بودند.

وی در عین حال افزود که این فیلم یکی از چالش‌برانگیزترین فیلم‌هایی بود او تاکنون در آنها کار کرده است اما نه به این دلیل که فیلم باید حس فضا را ایجاد می‌کرد؛ هرچند او و جورج کلونی با هم درباره فیلم «جاذبه» و سختی‌هایش صحبت کرده بودند.

او گفت: ماجرا خیلی ظریف است و بازی در یک فیلم فضایی و آویزان بودن از سیم‌ها و هر صدایی می‌تواند زیادی ملموس شود و باید تلاش می‌کردیم تا توازن را حفظ کنیم و داستان را به روشی ظریف تصویر کنیم.

در این فیلم پیت بیشتر تنهاست تا این که در کنار دیگر شخصیت‌های فیلم باشد و گفت یکی از سخت‌ترین صحنه‌ها برایش تصویر کردن بی‌ارتباطی با مک‌براید به عنوان کسی بود که او دوستش داشت. این بازیگر-تهیه کننده گفت از سفر این شخصیت به عنوان یک مرد، یک پدر و یک پسر خیلی الهام گرفته است.

پیت همچنین گفت که او گری با هم از فیلم‌های بزرگ دهه ۱۹۷۰ هم خیلی حرف می‌زدند و در این فیلم‌ها شخصیت‌ها خوب یا بد نیستند، بلکه انسان هستند. وی گفت من جذب این داستان‌ها می‌شوم... اینها خیلی پیچیده‌تر از این هستند که تصویری سیاه-سفید خلق کنی.

برد پیت در پاسخ به این سوال که آیا به اسکار فکر می‌کند گفت مشتاق دیدن فیلم بود و کنجکاو بود ببیند چطور دیده می‌شود زیرا فیلم چیزهایی درباره این که ما که هستیم و هدف‌مان چیست مطرح می‌کند.

وی افزود: هر سال از دیدن استعدادهایی که برنده می‌شوند و استعدادهایی که برنده نمی‌شوند شگفت زده می‌شوم. اگر اسمت بیرون بیاید عالی است و اگر نیاید معمولا دوستی هست که اسم او بیرون می‌آید و من باز هم خوشحال می‌شوم.

نظر شما
پرونده ویژه