در بیست و یکمین جشن خانه سینما؛

یک جایزه سینمایی برای شهردار تهران / حمایت سینمای ایران از فردوسی‌پور / جوایز اصلی برای «سرخ‌پوست»

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۲۳:۲۱:۴۲
کد خبر: ۸۹۱۸۲۳
یک جایزه سینمایی برای شهردار تهران / حمایت سینمای ایران از فردوسی‌پور / جوایز اصلی برای «سرخ‌پوست»
شب گذشته بیست و یکمین جشن خانه سینما در حالی برگزار شد که این جشن با اتفاقات جالب توجهی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بیست‌ویکمین جشن خانه سینما شب گذشته با حضور جمع کثیری از هنرمندان و اهالی رسانه در برج میلاد تهران برگزار شد.

در بین هنرمندان و اهالی رسانه چند چهره غیر سینمایی نیز به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به مصطفی کواکبیان، پیروز حناچی و برخی دیگر از اعضای شورای شهر اشاره کرد. نکته جالب توجه این است که پیش از برگزاری جشن خانه سینما خبری مبنی بر فروش کارت حضور در این مراسم منتشر شد که به نظر می‌رسد این خبر صحت داشت چرا که تعداد زیادی از افراد بی ارتباط با سینما را می‌شد در این جشن دید.

یکی از نکات جالب توجه در بیست و یکمین جشن خانه سینما که اجرای آن توسط احسان کرمی صورت گرفت، جایزه بهترین فیلم مستند بلند بود که به پیروز حناچی (شهردار تهران) به خاطر تهیه‌ فیلم «زمستان است» رسید.

از دیگر حواشی این جشن می‌توان به حضور عادل فردوسی‌پور اشاره کرد. فردوسی‌پور با حضور بر روی صحنه با تشویق بسیاری همراه بود و او جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را اهدا کرد که این جایزه به نوید محمدزاده رسید و پس از اتمام این بخش از مراسم احسان کرمی نیز با کنایه گفت: «درود بر کسانی که پای عقاید خود می‌ایستند.»

دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به فیلم سینمایی «سرخ‌پوست» رسید و فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» نیز در این جشن توانست جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کند.

گفتنی است، نامزدهای این جشن توسط کمیته صیانت از آرای انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی متشکل از آقایان: عبداله اسکندری، حسن حسندوست، سعید رشتیان، رضا مقصودی (اعضای کمیته صیانت)، مرتضی رزاق کریمی (نماینده هیات مدیره)، رامین حیدری فاروقی (رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران) و مازیار میری (مدیر اجرایی انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران) بررسی و اعلام گردیدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز