آغاز معرفی نامزدهای ایرانی جایزه «آسترید لیندگرن»

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۰:۴۶:۵۰
کد خبر: ۸۹۱۹۶۱
آغاز معرفی نامزدهای ایرانی جایزه «آسترید لیندگرن»
نامزدهای ایرانی جایزه «آسترید لیندگرن» از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست معرفی نامزدهای ایرانی جایزه‌ «آسترید لیندگرن» سال ۲۰۲۰ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان روز دوشنبه (۱۱ شهریور)  ساعت ۱۱ صبح  با سخنرانی فریدون عموزاده خلیلی (رییس هیات‌مدیره انجمن)، جعفر توزنده‌جانی (دبیر انجمن) و ریحانه جعفری (سرپرست کمیته‌ روابط بین‌الملل) در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

در حال حاضر در ایران شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نامزدهای‌شان را به جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی می‌کنند.

 سال گذشته انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی علی‌اصغر سیدآبادی، و نویسنده منتخب جمشید خانیان را به عنوان نامزدهای این نهاد برای جایزه یادشده معرفی کرده بود.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان از سال ۲۰۰۲ توسط دولت سوئد بنیان نهاده است. جایزه نقدی آلما (۵ میلیون کرون سوئد) به عنوان بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان مطرح است. جایزه آلما یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می‌شود، بلکه قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتاب‌خوانی نیز می‌توانند به آن دست یابند. این جایزه سالانه به یک یا بیش از یک هنرمند یا مروج و ... صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها اعطا می‌شود. آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش‌های انسانی‌ای باشد که آسترید لیندگرن به آن‌ها باور داشت.

نظر شما