مهران احمدی در گفت‌وگو با آی‌فیلم:

بازی در نقش روحانی ریسک دارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۸:۳۱
کد خبر: ۸۹۳۱۶۸
بازی در نقش روحانی ریسک دارد
مهران احمدی گفت: بازی در نقش روحانی یک نوع ریسک پذیری هم دارد و مخاطب باید قبول کند که این کسی که این نقش را بازی کرده است واقعا روحانی است. از لحاظ روحی با این نقش خیلی درگیر شدم و دوست داشتم خودم هم بدانم عاقبت این نقش چه می‌شود.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهران احمدی به بهانه پخش سریال «چرخ فلک»، با آی‌فیلم گفت‌وگو کرد.

احمدی که نقش یک‌ روحانی به نام «سید رضی» را در یکی از اپیزودهای این سریال بازی کرده، گفت: به من چندین بار نقش روحانی پیشنهاد شده بود، اما خودم جذابیتی در آن نقش‌ها نمی‌دیدم و قبول نمی‌کردم. اما «سید رضی» برای من نقش منحصر به فردی بود؛ هم از این لحاظ  که در قامت یک روحانی بودم هم این که این نقش پیچیدگی‌های خاص خودش را داشت و  من آن را پذیرفتم.

وی با بیان اینکه به نظر من بازی در نقش روحانی یک نوع ریسک پذیری هم دارد و مخاطب باید قبول کند که این کسی که این نقش را بازی کرده است واقعا روحانی است و در واقع باید باورپذیر باشد، ابراز کرد: من تمام تلاشم را کردم که سیدرضی به این باورپذیری نزدیک باشد. سید رضی برایم نقشی بود که ایجاد چالش کرد و در لحظاتی در طول بازی، احساس کردم از درون خالی شده‌ام. از لحاظ روحی با این نقش خیلی درگیر شدم و دوست داشتم خودم هم بدانم عاقبت این نقش چه می‌شود.

ایفاگر نقش «سیدرضی» اضافه کرد: بازی در نقش یک روحانی این خطر را دارد که نقش و کل سریال به سمت شعارزدگی نرود که به لطف خدا چنین نشد.

احمدی در پاسخ به این پرسش که خودتان را بازیگر طنز می‌دانید یا جدی، گفت: من بازیگر هستم و برایم فرقی نمی‌کند کار طنز بازی کنم یا کار جدی. در تلویزیون دو نقش طنز بازی کردم. یکی نقش «بهبود» در پایتخت و دیگری در سریال مهرآباد. اما متاسفانه بین مردم این جا افتاده که من بازیگر طنز هستم. این نقش‌ها هم هر کدام به نوبه خودشان متفاوت محسوب می‌شدند. من اصولا نقش غیرمتفاوت یا تکراری را در کارنامه‌ام نمی‌پذیرم. برای خودم هم عجیب است که عده‌ای مرا بازیگری کمدی می‌دانند. البته این واکنشم به معنای بد یا ضعیف بودن نقش‌های کمدی نیست؛ تعجب می‌کنم که چرا نقش‌های جدی‌ام به همان اندازه دیده نمی‌شود. اتفاقا «سید رضی» به‌نظر خودم نقشی متفاوت و تاثیرگذار است.

وی درباره حضور دوباره‌اش در «پایتخت» توضیح داد: صحبت‌هایی انجام شده است که من دوباره در این سریال ایفای نقش کنم؛ اما باید فیلمنامه فصل ششم پایتخت کامل نوشته شود تا بشود بهتر درموردش صحبت کرد.

بازیگر سریال «پایتخت» که پیش‌تر اعلام کرده بود دیگر در این سریال حضور پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: نقش بهبود را بسیار دوست دارم و در طی این سال‌ها مردم هم این را نشان دادند که چقدر برایشان این نقش دوست‌داشتنی است و  من فقط در این صورت، باید خدا را شاکر باشم. به خاطر مردم این نقش را پذیرفتم زیرا مردم هستند که مشخص می‌کنند بازیگر باید چه کند و چه نکند. با قبول بازی در فصل ششم، در برابر خواست مردم تسلیم شدم. احساس کردم که به هر صورت باید به خواست و نظر مردم اهمیت داد و برایشان احترام قائل شد.

نظر شما
پرونده ویژه