«قلم رصاص» شبکه العالم بررسی می کند؛

انکار نقش حزب الله در استقلال و امنیت لبنان از سوی رسانه های سعودی

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۴:۱۹:۱۷
کد خبر: ۸۹۳۲۴۹
انکار نقش حزب الله در استقلال و امنیت لبنان از سوی رسانه های سعودی
«قلم رصاص» در بررسی رسانه های سعودی و اماراتی، موضوع ادعای کذب آنان در معرفی حزب الله به عنوان عامل حملات اسرائیل به لبنان را واکاوی می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «قلم رصاص» در این قسمت از برنامه، پرده از دشمنی های بیشتر رسانه های سعودی و اماراتی با حزب الله لبنان بر می دارد. حسین عبدالله کارشناس سیاسی برنامه با اشاره به روزنامه های الشرق الاوسط عربستان و الوطن مصر، ادعاهای واهی آنان را که حزب الله لبنان را عامل خرابی اقتصاد و شکست سیاسی که منجر به شکست حکومت می شود می دانند ،نقد کرده و حزب الله را رکن اصلی دفاع از لبنان و وحدت لبنان معرفی می کند.

این روزنامه ها پیش ازاین به تصمیم گیری های حزب الله به عنوان یک حزب داخلی برای کل کشور انتقاد داشتند و عنوان کردند حزب الله عامل ویرانی لبنان بوده و جنگ به وجود آمده نیز به نفع نتانیاهو خواهد بود.

دکتر وفیق ابراهیم؛ نویسنده و پژوهشگر سیاسی، میهمان ویدئویی برنامه نیز با انتقاد به مقاله های بی اساس این نشریات، آنها را غیر واقعی و غیر مسوولانه قلمداد کرده و در تحلیل ادعاهای کذب این رسانه های عربی، به تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان که قبل از تشکیل حزب الله شروع شده بود و منجربه اشغال جنوب لبنان شد، اشاره می کند.

وفیق ابراهیم، همچنین در نقد ادعاهای منفی و بی اساس علیه حزب الله عنوان می کند که حزب الله لبنان اولین طرف عربی است که تصمیم گرفت اسرائیلی ها را ادب کند و توانست آنان را شکست دهد و از آن زمان به بعد اسرائیلی ها دیگر فکر ورود به لبنان را هم نمی کنند. وی در آخر از حزب الله لبنان به عنوان اولین نیروهای مقاومت در مقابل متجاوزان صهیونیستی یاد می کند که همگان باید ممنون رشادت ها و فداکاری های آنان باشند.

«قلم رصاص» امشب 11 شهریور 98 ساعت 22 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بدران و از جمله برنامه های دفتر بیروت این شبکه، از آنتن العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز