سرگذشت سیمین دانشور و هرتامولر موضوع یک نمایش مستند

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۰۲:۱۰
کد خبر: ۸۹۳۵۶۴
سرگذشت سیمین دانشور و هرتامولر موضوع یک نمایش مستند
نمایش «به زبان خواب» به کارگردانی سما موسوی برای اجرا از هفته پایانی شهریور در تئاتر مستقل تهران آماده می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «به زبان خواب» نمایشی مستند با موضوع سرگذشت ۲ نویسنده است؛ یکی از چهره‌های معاصر ادبیات فارسی و دیگری از چهره‌های شاخص ادبیات آلمان. یکی در رومانی به دنیا آمده، به آلمان مهاجرت کرده و همچنان در این کشور زندگی می‌کند و دیگری در ایران به دنیا آمده، در ایران زیسته و در این کشور نیز از دنیا رفته است. سیمین دانشور و هرتا مولر ۲ شخصیت اصلی این نمایش هستند.

«به زبان خواب» چهارمین تجربه‌ کارگردانی سما موسوی است که در ادامه اجرای پیشین او و در دسته مستند بیوگرافی جای می‌گیرد. وی سال گذشته نمایش «آدم‌هایی که نمی‌بینم» را به صحنه برد و سپس در سی‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موفق به دریافت تندیس بازیگری شد.

متن نمایش توسط مونا احمدی تدوین شده که نگارش نمایشنامه‌هایی چون «گردش عادی خون و برف»، «سرزمین‌های شمالی» و نگارش مشترک نمایشنامه «شکستن سکوت مطلق» به همراه محمدحسین معارف را در کارنامه‌ دارد.

عوامل این نمایش عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: سما موسوی، تدوین متن: مونا احمدی، بازیگران: مارال کشاورز، سما موسوی، طراح لباس: نسرین خرمی، طراح پوستر و بروشور: پرناز کریمی، عکاس: هما ایرانی، طراح گریم: لیدا ایرانی، دستیار کارگردان: حمید وحیدی، منشی صحنه: سلاله رستمی و مشاور امور رسانه: بابک احمدی.

موسوی پیش از این نمایش‌های «یرما»، «سفر زمستانی و یک داستان بی ربط» و «آدم‌هایی که نمی‌بینم» را روی صحنه برده است.

نظر شما