با دریافت مدال برتر صورت گرفت؛

حضور یک گروه موسیقی در مسابقات جهانی فولکلور بلغارستان

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۰۴:۲۸
کد خبر: ۸۹۳۵۶۶
حضور یک گروه موسیقی در مسابقات جهانی فولکلور بلغارستان
گروه موسیقی «خوش هنر» در نهمین دوره مسابقات جهانی فولکلور یونسکو در کشور بلغارستان، موفق به کسب مدال طلای بخش موسیقی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری برنا؛ گروه موسیقی «خوش هنر» به رهبری و آهنگسازی آیدین بیات در نهمین دوره مسابقات جهانی فولکلور یونسکو در کشور بلغارستان، موفق به کسب مدال طلای بخش موسیقی شد. در این مسابقات که از اول تا نهم شهریور در شهرهای «نسبار»، «پوموری» و «اسوتی ولاس» برگزار شد، ارکستر هنرجویان آموزشگاه فنی و حرفه ای موسیقی «خوش هنر» به رهبری و آهنگسازی آیدین بیات قطعات متعددی را اجرا کرد.

از دیگر جوایز این گروه در این فستیوال می‌توان به کسب جایزه ویژه بهترین اجرا بین همه بخش‌ها از نظر شهردار شهر نسبار، کسب جایزه حفظ و گسترش میراث معنوی جهان و هنرهای سنتی دنیا، کسب جایزه کشف استعداد کودکان، کسب جایزه پر افتخارترین اجرا و دریافت جایزه نامزدی ارفئوس طلایی و جایزه ویژه این فستیوال اشاره کرد.در این فستیوال هنرمندانی از کشور های بلغارستان، چین، رومانی، لتونی، مغولستان، روسیه، هند، اندونزی، مالزی، کره ی جنوبی، قبرس، بوسنی و هرزگوین و اوکراین شرکت داشتند.

سارینا صمصامیه اقدم (نوازنده ۸ ساله سنتور)، عرفان صمصامیه اقدم (نوازنده ١۵ساله سازهای کوبه‌ای)، علیرضا صمصامیه اقدم (آهنگساز، تک نواز و نوازنده ١٧ساله ساز تار)، برانوش شریفی (نوازنده ١١ساله ساز تار و خواننده)، آرشام موسوی (نوازنده ١٢ساله ساز عود و ملودیکا)، امیرعلی نادی (نوازنده ٩ساله ساز تار)، آراد واحد (نوازنده ١٢ساله ساز تار) و علیرضا واحد (نوازنده تنبک) اعضای گروه «خوش هنر» را تشکیل می دادند. این در حالی است که نی تا مجلسی مدرس پیانو و سمانه بیات مدرس ویلن به ترتیب با نواختن سازهای کوبه‌ای و کمانچه و نیز مهسا صافی با مسئولیت مدیر اجرایی گروه و نماینده گروه «خوش هنر» در این فستیوال، دیگر هنرجویان را همراهی کردند.

از دیگر افتخارات ارکستر «خوش هنر» می توان به کسب جایزه ی ویژه و مدال طلای فستیوال ژوتم فرانسه، کسب جوایز اول و سوم در فستیوال موسیقی کودک اسپانیا و همچنین دریافت بهترین اجرای فستیوال موسیقی پل های جادویی در جمهوری چک اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز