پیشنهاد فرهنگی آخرهفته/

از سرخپوست نویدمحمد زاده تا نمایشگاه عکس مجید برزگر

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۰۶:۴۰:۲۵
کد خبر: ۸۹۴۴۶۵
از سرخپوست نویدمحمد زاده تا نمایشگاه عکس مجید برزگر
پیشنهادهای فرهنگی این هفته خبرگزاری برنا از بین تئاترها ونمایشگاه هایی است که روزهای آخر خود در اصفهان را سپری می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،پیشنهادهای فرهنگی این هفته از میان نمایشگاه تصویرگری هنرمندان اصفهانی تا نمایشگاه عکس مجید برزگر وتماشای تئاتر «سال‌مرگی» ونمایشگاه نقاشی نقاش فرانسوی در موزه هنرهای معاصراصفهان را در برمی گیرد.

سرخپوست با بازی نویدمحمد زاده

اگر هنوز موفق به تماشای فیلم سینمایی سرخپوست نشده اید، پیشنهاد اول ما در بین فیلم های روی پرده تماشای سرخپوست در پردیس سیتی سنتر و چهارباغ با بازی نویدمحمدزاده و پریناز ایزدیار است. داستان فیلم در سال ۱۳۴۷ در زندانی قدیمی در جنوب ایران روایت می شود که به‌دلیل مجاورت با فرودگاه تازه تأسیس شهر در حال تخلیه است. رئیس زندان سرگرد نعمت جاهد به همراه مأمورانش مشغول انتقال زندانیان به زندان جدید هستند تا اینکه...

در دیگر سینماهای شهر نیز درپردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «چاقی»، «روسی»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه باهم هستیم»، «جانان»، «قسم»،«سرکوب»، «قصر شیرین»، «نیوکاسل»،«ما همه باهم هستیم» و «ایده اصلی» اکران می‌شود.

در پردیس سینمایی سیتی سنتر فیلم‌های «محدوده ابری»، «روسی»، «ایده اصلی»، «سرکوب»، «قصر شیرین»، «جانان»، «تپلی من»، «قسم»، «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد» را می‌توان دید.

سینما سپاهان نیز فیلم‌های، «چاقی»، «روسی»، «شبی که ماه کامل شد»، «ایده اصلی» و «قصر شیرین» را روی پرده دارد.

 

نمایش «از شهر صبح»مجید برزگر

«از شهر صبح»، اولین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های «تک‌فریم‌ها» است که قرار است به طور مداوم در گالری صفر و یک برگزار شود. در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «تک‌فریم‌ها» آمده است: «تک‌فریم‌ها»، مواجهه ما خواهد بود با فیلم‌سازانی که حوزه‌های دیگر تجسمی به‌خصوص عکاسی را پیگیر و جدی دنبال می‌کنند.

در اولین نمایش از این مجموعه، آثار مجید برزگر، فیلم‌ساز به نمایش درآمده که سینما، عکاسی و نقاشی را دنبال می‌کند. مجید برزگر، کارگردان، عکاس، تهیه‌کننده و مدرس سینما را با فیلم‌های «فصل باران‌های موسمی»، «پرویز»، «یک شهروند معمولی» و «ابر بارانش گرفته...» و تهیه‌کنندگی فیلم‌های بسیاری می‌شناسیم.

این شاید اولین بار است که برزگر به بهانه عکاسی به اصفهان می‌آید. او پیش از این در فضاهای سینمای کوتاه و مستقل اصفهان حاضر شده است.

نمایشگاه عکاسی «از شهرِ صبح» مجید برزگر تا 27 شهریورماه در گالری صفر و یک اصفهان برپاست.

 

شب های آخر تئاتر«سال‌مرگی»

تئاتر «سال‌مرگی» به کارگردانی پویان عطایی و نویسندگی اصغر گروسی تنها تاروز جمعه 15 شهریورماه  در تماشاخانه ماه روی صحنه می‌رود.

«سالمرگی» تئاتری اجتماعی، درباره خانواده‌ای است که جنوب شهر تهران زندگی می‌کنند و مسائل اقتصادی، زندگی‌شان را درگیر بحران کرده است.

نمایشنامه این اثر نیز چندین جایزه بین‌المللی گرفته و طی آن داستانی دراماتیک و پر کشش روایت می‌شود.«سالمرگی» ملاحظاتی کمدی و جدی درباره تورم بازار و مشکلات مردم دارد و پیام آن برای مخاطب این است که گاهی یک غیبت کردن و حرف‌های پیش افتاده درباره دیگران می‌تواند دردسرهای بزرگی ایجاد کند.

این تئاتر تنها ویژه هنرمندان نیست و مخاطبان خاص و عام هر دو می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

  تئاتر «سالمرگی» با نقش‌آفرینی حسن جویره، مهدی تقی پور، رزیتا کروندی، آذر بهارلو و احسان شهبازی  ساعت 20 در تماشاخانه ماه اجرا می‌شود.

پردیس سینمایی ساحل فیلم‌های «روسی»، «ایده اصلی»، «سرکوب»، «قصر شیرین»، «نیوکاسل»، «ما همه باهم هستیم»، «سامورایی در برلین»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد » و «متری شیش و نیم» را اکران می‌کند.در سینما فلسطین فیلم‌های «روسی»، «ایده اصلی»، «نیوکاسل» و «شبی که ماه کامل شد» اکران می‌شود.در سینما قدس اصفهان نیز فیلم‌های «چاقی»، «قسم» و «ایده اصلی»روی پرده هستند.

نمایشگاه«هم‌زمانی و هم‌مکانی»

نمایشگاهی از تصویرسازان معاصر در گالری تام اصفهان با ۳۴ اثر تصویرسازی به نمایش درآمده است.

 بررسی و جستجوی ویژگی هم‌زمانی هم‌مکانی در تصویرسازی های معاصر ویژگی این نمایشگاه است. دراین نمایشگاه  آثاری از  لیلا ابوالحسنی، مریم بکاء، ماهنی تذهیبی، پردیس چوپانی، حمیده خسرویان، فاطمه خسرویان، محمدعلی خوشکام، عطا سرمست، علی سلامی، نگین صادقی، مریم طهماسبی، هاله قربانی، شادی ودائی و نسیم صلاحی به نمایش گذاشته شده است.

آثار ارائه‌شده در نمایشگاه «هم‌زمانی و هم‌مکانی» با استفاده از تکنیک‌های مختلف ازجمله آکریلیک، راپید، پاپیه ماشه و ترکیب مواد خلق‌شده‌اند. این آثار با داستان‌های مختلفی تصویرسازی شده‌اند که در هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های  هم‌زمانی و هم‌مکانی قابل‌بررسی و کشف است.

  علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 25 شهریورماه هر روز (به‌جز روزهای سه‌شنبه) ساعت 17 تا 21 به گالری تام، واقع در خیابان حکیم نظامی، ابتدای کوچه کلیسای وانک، روبه روی دانشگاه هنر مراجعه کنند.

 

نمایشگاه نقاشی پیدایش در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه انفرادی «پیدایش» Genèse از آثار نقاشی «ژان ـ پییر بریگودیو» Jean-Pierre Brigaudiot هنرمند فرانسوی با همکاری و حمایت سفارت فرانسه در ایران؛ در گالری شماره 3 موزه هنرهای معاصر اصفهان تا روز جمعه 15 شهریورماه در موزه هنرهای معاصر درحال برگزاری است.

موضوع این نمایشگاه جذاب، آفرینش است؛ لحظه‌ای که انسان زاده می‌شود، می‌اندیشد و در تصور خویش از خویش به نامیرائی فکر می‌کند.

آثار این نمایشگاه ناهمگون، چندرسانه‌ای و با استفاده از رشته‌ها و زمینه‌های گوناگون چون عکس، چاپ، مجسمه سنگی و برنزی و گلاژ خلق شده اند و نقاشی‌های او را بدون توجه به اشعارش نباید دید، چون نقاشی‌ها و شعرهایش با هم درآمیخته و یکی شده‌اند و با یکدیگر ایفای نقش کرده و احساس او را از جهان هستی آشکار می‌کنند.

برای بازدید از این نمایشگاه تا روزجمعه 15شهریورماه فرصت دارید که به موزه هنرهای معاصراصفهان بروید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز