حسن مصطفوی عنوان کرد؛

عوامل پشت صحنه همیشه مظلوم هستند

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۹۵۴۰۶
عوامل پشت صحنه همیشه مظلوم هستند
مدیرتولید سینما گفت: تمامی عوامل پشت صحنه فیلم و یا سریال نسبت به بازیگران دستمزد بسیار ناچیزی دریافت می کنند و دستمزدشان درصد بسیار کمی افزایش پیدا می کند.

حسن مصطفوی، مدیر تولید سینما و تلویزیون، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: تمامی عوامل یک فیلم دستمزد مشخصی دارند و بر اساس فیلم قبلی و سابقه شان رقم دریافتی شان تعیین می شود. بی انصافی که درمورد این افراد به وجود می آید این است که معمولا دستمزدشان به نسبت بازیگران بصورت خیلی ناچیزی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال عوامل اگر ماهیانه 20 میلیون تومان دریافت می کنند ماه بعدش 22 میلیون تومان می گیرند، اینگونه نیست که اگر یک ماه 20 میلیون تومان دریافت کنند ماه بعد به 40 میلیون برسد. ولی در ارتباط با بازیگران متاسفانه افزایش دستمزد بدین گونه نیست و اصولی در دستمزدهایشان رعایت نمی شود.

مصطفوی با اشاره به میزان دستمزد بازیگران بیان داشت: بازیگرانی که می توانند دستمزدهای بالا طلب کنند به تعداد انگشتان دست هستند. تعدادی از بازیگران به دلیل اینکه مخاطب را به سینما می کشانند و در فروش فیلم سهیم هستند دستمزد بالا طلب می کنند.

وی به سینما هنر و تجریه اشاره کرد و اظهار داشت: در دنیای سینما فیلم هنری کارکردن چون به نسبت سینما تجاری فروشی ندارد، به صرفه نیست. معمولا بازیگران و عوامل آن با دریافت دستمزدهایی پایین تر هم موافقت می کنند تا فیلم ساخته شود.

تهیه کننده سریال «هشتگ خاله سوسکه» ادامه داد: به عقیده من عوامل پشت دوربین مظلوم ترین افراد سینما هستند. بارها در مراسم ها و جشنواره های سینمایی گوناگون حاضر شدم و به دلیل اینکه مورد توجه قرار نگرفتم رنجیده خاطر شدم. اما بازیگری که حدود یک سال است وارد سینما شده و در یک فیلم بازی کرده فقط به این دلیل که مشهور است تحویلش گرفتند اما درمورد کارگردان یا فیلمبردار مطرحی که سال ها کار کرده اینگونه نبوده است. این موضوع برای ما که به عنوان اولین نفر وارد فیلم می شویم و آخرین نفر هم خارج می‌شویم بسیار آزاردهنده است.

نظر شما