به مناسبت روز ملی سینما (بخش ششم)؛

مهرداد فرید: باید به خواسته تهیه‌کننده‌ها برای اکران احترام گذاشت

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۹۶۱۲۹
مهرداد فرید: باید به خواسته تهیه‌کننده‌ها برای اکران احترام گذاشت
مهرداد فرید تأکید کرد باید به خواسته تهیه‌کننده‌ها برای اکران فیلم‌شان توجه کرد و گفت: اگر تهیه‌کننده‌ای بخواهد فیلمش در زمانی خاص اکران شود باید به این خواسته احترام گذاشت و عمل کرد.

مهرداد فرید، تهیه کننده و کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در مورد وضعیت اکران فیلم‌ها گفت: از نظر تعداد فیلم‌هایی که در نیمه اول سال اکران شده با فیلم‌هایی که در نیمه اول سال ۸۷ اکران شده تفاوتی ندارند و این موضوع که چند فیلم جذاب را همزمان اکران می‌کنند و فیلم‌هایی که گیشه کمتری دارند را در نیمه دوم سال نمایش می‌دهند می‌تواند از سیاست‌های نادرست شورای صنفی اکران باشد.

فرید خاطرنشان کرد: از طرفی درخواست صاحبان آثار برای زمان اکران حائز اهمیت است، اگر تهیه‌کننده‌ای بخواهد فیلمش در زمانی خاص حتی با چند فیلم پر فروش اکران شود اگر بازار اکران همانند بازار آزاد عمل می‌کند، باید به این خواسته احترام بگذارد و صاحبان سرمایه هم باید از آزادی عمل برخوردار باشند و چاره ای جز تمکین نیست.

وی افزود: اما افرادی که در وزارت ارشاد مسئول صدور پروانه نمایش هستند زمان بندی ها را به گونهای تنظیم کنند که اگر به نظرشان فیلمی میتواند فروش بالایی داشته باشد را در فصل مناسب خودش اکران کنند.

فرید در مورد نیمه دوم و نزدیک شدن به جشنواره فجر در این دوره افزود: همانطور که گفتم بخشی از این موضوع به تقاضای صاحبان فیلم باز می‌گردد و بخش دیگر مربوط به تنظیم بازار است که شورای صنفی اکران عهده‌دار آن است و باید با همدیگر هماهنگ باشند. به نظر من تنظیم بازار باید با دقت بیشتری انجام شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «جن زیبا» در ادامه گفت: ضوابطی وجود دارد مبنی بر اینکه بیشتر فیلم ها در نیمه اول سال نباید بیشتر از ۸ هفته سرگروه داشته باشند و قواعدی که در داخل آیین نامه اکران است بر اساس همین مسأله تنظیم می‌شوند و سینماداران هم بی جهت فیلمی را روی پرده سینما نگه نمی‌دارند و اگر ببیند فروش مناسبی دارد تلاش می‌کنند تا سانس های بیشتری نصیب آن فیلم شود تا صندلی های بیشتری پر شود.

نظر شما