به مناسبت روز ملی سینما (بخش نهم)؛

حبیب اسماعیلی: بی‌نظمی در اکران به شورای صنفی مربوط نیست

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۸۹۶۵۷۳
حبیب اسماعیلی: بی‌نظمی در اکران به شورای صنفی مربوط نیست
حبیب اسماعیلی با تأیید وجود بی‌نظمی در برنامه اکران فیلم‌های سینمایی تأکید کرد که این بی‌نظمی ارتباطی با شورای صنفی اکران ندارد.

حبیب اسماعیل،ی تهیه کننده، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در مورد وضعیت اکران فیلم‌ها گفت: اتفاقاتی که در اکران رخ می‌دهد و همزمان چند فیلم پر فروش با هم اکران می‌شوند به شورای صنفی اکران ارتباط ندارد. قطعاً این شورا اشکالاتی دارد اما در واقع ما آئین‌نامه غلطی داریم و هر ساله می‌گوئیم این آئین‌نامه اشکال دارد و این کارها را اگر برای سال بعد انجام دهید بهبود پیدا می‌کند ولی متاسفانه کاری نمی‌کنیم تا جشنواره فجر شروع می‌شود و زمان هم دیگر نیست و بر اساس همان آئین‌نامه سال گذشته در مورد اکران‌های عید تصمیم‌گیری می‌کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: به‌دلیل استقبال مخاطبان همه مشتاق هستند در بازه زمانی عید و عید فطر فیلم‌هایشان اکران شود و نمی‌توان گفت چرا این تعداد فیلم اکران می‌شود اما اگر آئین‌نامه درست نوشته شود و اجازه ندهد همه فیلم‌های پرفروش در یک فصل اکران شود و از این موضوع تا حدی جلوگیری کنند می‌توانیم در هر فصل فیلم‌های خوب و پرفروش داشته باشیم.

وی افزود: اهالی سینما باید خودشان برنامه‌ریزی داشته باشند و فیلم های پرفروش را تقسیم بندی کنند. باید صدور پروانه نمایش و اکران فیلم‌ها به شکلی صورت بگیرد که فیلم‌های خوبی که می‌توانند پر فروش باشند تمام نشده، در طول سال تقسیم شوند و شاهد تجمع آثار در یک دوره از سال نباشیم. الان که به پایان نیمه اول سال رسیده‌ایم و روز سینماست، می‌تواند فرصت مناسبی برای نوشتن یک آئین‌نامه درست و اصولی بر پایه نظرخواهی از اهالی سینما و سالن‌داران باشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرکوب» اظهار داشت: متأسفانه هر ساله از آئین‌نامه سال قبل استفاده می‌کنیم و صرفا فقط برخی اشکالات را برطرف می‌کنیم. متأسفانه هیچ‌وقت یک آئین‌نامه اصولی و درست نوشته نمی‌شود، هر سال هنگامی که به اواسط سال می‌رسیم همه گلایه می‌کنند که چرا فیلمی نمانده و باید یک فکری اما در نهایت هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز