در شبکه چهار؛

چالش های تولید فیلم های دفاع مقدس در یک مجموعه مستند

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۴:۰۲:۲۴
کد خبر: ۸۹۷۵۵۱
مجموعه «سینمای مقدس» با بررسی فنی و هنری فیلم های جنگی ایرانی،در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه «سینمای مقدس» به کارگردانی ضیاء حاتمی کاری پژوهشی و جامع درباره تاریخ سینمای دفاع مقدس است که در آن با عوامل و کارگردانان سینمای دفاع مقدس، گفتگو شده است.

در این برنامه که از امشب هر شب ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می شود در هر قسمت به یک فیلم شاخص سینمای دفاع مقدس پرداخته و در ابتدای هر قسمت درباره فیلم مورد نظر و آثار مشابه آن صحبت می شود.

در این مجموعه فیلم‌های خداحافظ رفیق، دیده بان، هور در آتش، پرواز در شب، دکل، بربال فرشتگان، تونل، خلبان، سجاده آتش، فرزند خاک، دوئل، شیار ۱۴۳، ایستاده در غبارو اروند، با حضور و مصاحبه با عوامل فیلم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سینماگرانی همچون سیداحمد میرعلایی، محمد‌علی باشه‌آهنگر، شبنم مقدمی، علیرضا زرین‌دست، سعید سعدی، عبدالحسن برزیده، جمال شورجه، رضا ایرامنش، مهدی فقیه، جلیل فرجاد، علی دهکردی و… جلوی دوربین ضیاء حاتمی رفته اند.

در قسمت اول این مجموعه در ابتدا به بررسی دوران انقلاب اسلامی و شروع دفاع مقدس به عنوان مقدمه پرداخته می شود. در سال 1371 از میان 68 اثر تولید شده ، 11 اثر به موضوع دفاع مقدس پرداخته شد. که یکی از آنها فیلم «بر بال فرشتگان» است که در این رابطه با جواد شمقدری کارگردان و نویسنده و بازیگران فیلم  گفتگو شده است.

تهیه کنندگی این مستند را مهدی مطهر بر عهده دارد و از امشب (23 شهریور) هرشب ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

نظر شما