آخرین دستاوردهای ایران در حوزه فضایی در «من طهران»؛

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با مخاطبان سخن می گوید

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۳:۴۱:۳۸
کد خبر: ۸۹۸۰۸۶
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با مخاطبان سخن می گوید
برنامه «من طهران» در گفت و گو با دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، تازه ترین دستاوردهای کشور در حوزه فضایی و ساخت ماهواره های جدید را تشریح می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شبکه العالم در برنامه «من طهران» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی فولادیان با دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی، در خصوص ساخت ماهواره های جدید و روند قرار دادن آن در مدار و کاربردهای مختلف ماهواره ها، گفتگو کرده و اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطبان خود می دهد. 

دکتر حسین صمیمی، با توجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که پژوهشگاه فضایی نیز جزو فهرست آن تحریم ها محسوب می شود، توضیحاتی در خصوص روند کاری این پژوهشگاه و بی تاثیر بودن این تحریم ها بر فعالیت آن، خواهد داد. 

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در ادامه کاربردهای ماهواره ها در حوزه رصد، کشاورزی، محیط زیست و بلایای طبیعی را تشریح کرده و در خصوص بهره های اقتصادی از ماهواره ها و بازارهای جدیدی که ایجاد کرده است نکات مبسوطی را یادآور شده و درباره این عرصه به عنوان اقتصاد نوظهور صحبت خواهد کرد.

همچنین در این برنامه بدان اشاره می شود که پژوهشگاه فضایی ایران بر اساس مجوز شورای عالی گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۸۹ به منظور پاسخ‌گویی به بخشی از نیازهای کشور در زمینه علوم و فنون فضایی راه‌اندازی شده است. این پژوهشگاه با ساختاری محصول‌ محور و نوآور در عرصه اکتساب فناوری‌های صلح‌آمیز فضایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، ناوبری و موقعیت‌یابی و زیست فضا فعال است.

دکتر صمیمی در آخر جایگاه ایران را در عرصه هوا و فضا، بررسی کرده و جایگاه ایران را که صاحب پایگاه پرتاب بوده و سازنده ماهواره است، در این صنعت نوپا بررسی خواهد کرد.

«من طهران» با اجرای سمیر شوهانی و صدابرداری محسن معطری و تصویربرداری؛ کاظم بختیاری، سید علی میرزاباقری و سعید ایپکی، امشب 24 شهریور ساعت 22:35 دقیقه به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز