محمدحسین نیرومند:

باید برای سینمای دفاع مقدس در سیاست‌های کلان سهمی قائل بود

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۰۴۱۷
باید برای سینمای دفاع مقدس در سیاست‌های کلان سهمی قائل بود
محمدحسین نیرومند تأکید کرد که در سیاست‌های کلان باید برای تولید آثار دفاع مقدس در سینما سهمی قائل بود.

محمد حسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ارتباط با کاهش تولیدات ژانر جنگی در سینمای ایران گفت: عوامل گوناگونی وجود دارد که این اتفاق ناگوار رخ می دهد، یکی از این عوامل این است که سینمای دفاع مقدس به نسبت به فیلم‌های آپارتمانی هزینه ساخت بیشتری نیاز دارد و باید نهاد های مرتبط در ساخت این فیلم ها فعال تر عمل کنند تا فضای تولید این ژانر فراهم شود.

نیرومند گفت: در حال حاضر وزارت ارشاد و نهادهای مرتبط تلاشی در این زمینه نمی‌کنند و علت دیگر این است که ساخت فیلم‌های این ژانر سخت و دشوار است و کارگردانان علاقه کمتری به این دسته فیلم ها نشان می دهند. شاید مهمترین دلیلی که ما از فضای فیلم های دوره دفاع مقدس دور می شویم این است که برخی افراد معتقد هستند، آن دوران را باید فراموش کنیم و یا علاقه‌ای به ساخت فیلم‌‍‌های سینمای دفاع مقدس ندارند.

همچنین وی درمورد اختصاص بودجه های کلان به این ژانر تصریح کرد: بودجه فرهنگی ما به شدت قابل توجه است اما متاسفانه مدیران فرهنگی ما همت لازم را ندارد، در سیاست گذاری کلان باید برای این ژانر سینما سهمی قائل شد اما من بعید میدانم وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی خیلی این موضوع برایشان از اهمیت برخوردار باشد.

نیرومند خاطرنشان کرد: بیشترین لطمه را این موضوع به ما می زند که مدیران تاثیرگذار در این حوزه خیلی برای این گونه کارها اهمیت قائل نمی شوند. به عقیده من  مشکل اصلی به مدیریت فرهنگی کشور مربوط است و اگر آنها  در واقع عزمشان را برای حمایت از تولید اینگونه آثار جزم کنند هنوز کارگردان و نویسنده ای که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه باشد، وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز