جهانگیر کوثری:

قیمت بلیت سینما جوابگوی هزینه‌های یک فیلم معمولی نیست!

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۵:۲۳:۰۰
کد خبر: ۹۰۰۹۳۸
قیمت بلیت سینما جوابگوی هزینه‌های یک فیلم معمولی نیست!
تهیه کننده سینما گفت: قیمت فعلی بلیت سینما جوابگوی ساخت یک فیلم معمولی که 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد نیست، مگر اینکه فیلمی با پول بادآورده ساخته شود که هدف از ساخت آن پولشویی باشد.

جهانگیر کوثری، تهیه کننده سینما، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به افزایش تورم در جامعه گفت: موقعیت اقتصادی شرایط حاضر در جامعه طوری است که افراد در هر صنف، صنعت، تجارت و هنری با بحران مالی روبه رو هستند. متاسفانه هرکس به خود اجازه می‌دهد با هر نرخی کار کند. نانوا یک شبه قیمت نان را بالا می‌برد، قصاب‌ها به یک باره قیمت گوشت را افزایش می دهند و.... طبیعی است در این شرایط اوضاع اقتصادی جامعه بهم می ریزد و همه افراد تحت تاثیر این وضعیت آشفته قرار می گیرند.

وی در مورد قیمت بلیت سینما بیان داشت: مخاطب سینما حق دارد که بگوید بلیت سینما گران است، از طرفی تهیه کنندگان با افزایش هزینه‌ها در فیلمسازی روبه رو هستند و حق دارند از قیمت بلیت‌ها گله کنند. بلیت 20 هزار تومانی جوابگوی یک فیلم معمولی که با 4 الی 5 میلیارد تومان ساخته می شود نیست.

تهیه‌کننده فیلم «فراری» ادامه داد: اگر یک خانواده 4 نفره سینما برود با هزینه بلیت، پارکینگ، شام و... باید 300 هزار تومان هزینه کند. الان هرکسی توانایی خرج کردن همچین مبلغی برای سینما رفتن ندارد. برای همین ترجیح می دهد این مبلغ را صرف مخارج مهم دیگر کند و در خانه سریال های رایگان تلویزیون را ببیند.

کوثری با اشاره به وظیفه دولت برای قرار دادن یارانه سینما اظهار داشت: در این بحبوحه نه مخاطب سینما مقصر است نه تهیه کننده و نه سینمادار. دولت باید قدمی بردارد تا علیه کسی اجحافی نشود. در شرایط کنونی تولید یک فیلم برای تهیه کنندگان بسیار مشکل است مگر اینکه پول های بادآورده ای وجود داشته باشد. وگرنه با پول سالم و حلال نمی توان با بلیت 20 هزارتومانی فیلم ساخت.

این تهیه‌کننده ضمن مخالفت با افزایش قیمت بلیت سینماها تصریح کرد: قیمت بلیت سینما با تئاتر و کنسرت و... اصلا قابل مقایسه نیست. کنسرت فقط یک شب است اما یک فیلم در سینما حداقل یک ماه در 100 سینمای کشور که حداقل هرکدام 5 سانس دارند روی پرده می رود، بنابراین طبیعی است که کنسرت گران‌تر باشد. به نظر من قیمت بلیت الان سینما معقول و منطقی است اما گلایه مردم و تهیه کنندگان هم وارد است که در این میان مسئولین باید وارد شوند و مشکل را حل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز