«نظر شما چیست؟» در هیسپان تی وی؛

قدم های بزرگ دومینیکن در راه آموزش عمومی

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۳:۰۰:۵۳
کد خبر: ۹۰۱۲۸۰
قدم های بزرگ دومینیکن در راه آموزش عمومی
در سال 2012 با روی کار آمدن دانیلو مدینا؛ رئیس جمهور فعلی جمهوری دومینیکن 4 درصد از تولید ناخالص داخلی در آموزش عمومی پیش دانشگاهی در کشور شروع به سرمایه گذاری کرد.. در این قسمت از برنامه «نظر شما چیست؟» (¿Qué opinas?) به این موضوع پرداخته می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سرمایه گزاری در آموزش عمومی پیش دانشگاهی درکشور دومینیکن پس از مبارزات شدید مدنی جامعه که خواستار منابع بیشتر به عنوان راهی برای افزایش کیفیت پیشنهادات آموزشی دولتی بود، محقق شد.

پس از شش سال سرمایه گذاری تعداد زیادی سایت مدارس ساخته شده، حقوق معلمان بهبود یافته و ابتکاراتی صورت گرفته و به مرحله اجرا درآمده است که باعث می شود دانش آموزان در کلاس های درس با ساعات طولانی همراه با وعده صبحانه و ناهار به تحصیل بپردازند.

اما با وجود همه این امکانات بالای آموزش عمومی در کشور دومینیکن، سوالی که در این قسمت از برنامه «نظرشما چیست؟» مطرح می شود این است که آیا در شش سال گذشته وضعیت آموزش این کشور بهبود یافته است؟ به طور کلی سرمایه گزاری در ساخت و تجهیز مدارس چه سودی دارد؟ آیا منابع صرف شده در این راه شفاف سازی شده است؟ مدارس دولتی و خصوصی چه سرنوشتی خواهد داشت و خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان بیشتر به کدام نوع مدرسه تمایل نشان می دهند؟

برنامه گزارشی «نظر شما چیست؟» بامداد هر سه شنبه (ساعت ۱:۳۰ به وقت تهران) روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود و تکرار آن در ساعات ۱۴:۳۰ و ۱۹:۳۰ سه شنبه، ۰۵:۳۰ و ۱۰:۳۰ چهارشنبه و ۰۳:۳۰ پنج شنبه پخش می‌شود.

نظر شما