ویژه برنامه های معاونت برون مرزی در هفته دفاع مقدس

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۵:۰۱:۱۰
کد خبر: ۹۰۱۴۱۶
ویژه برنامه های معاونت برون مرزی در هفته دفاع مقدس
در هفته دفاع مقدس که یادآور حماسه سازی سلحشوران و جوانان این مرز و بوم است ، شبکه های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی، برنامه هایی را برای این ایام تهیه و تدارک دیده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شبکه جهانی سحر با چهار کانال آذری ، کردی ، اردو و بالکان ویژه برنامه هایی را به مناسبت این ایام پیش بینی کرده اند.

در کانال بالکان برنامه زنده ویژه «هفته دفاع مقدس» به تهیه‌کنندگی امیرهوشنگ دارایی پخش می شود.

کانال آذری سحر فیلم سینمایی «مهاجر» را در جدول پخش قرار داده و برنامه «کمپاس» به طور کامل و بخش‌هایی از برنامه خانواده و کودک کانال آذری به صورت ویژه به هفته دفاع مقدس می پردازند.

کانال اردو نیز پخش مستند «نبردهای تامکت» ، فیلم سینمایی «دلبری» و برنامه‌های زنده «چشم اندازجهان» ،« زاویه نگاه» ، «جام جم» (جهان نما) به طور ویژه و بخش هایی از برنامه «نسیم زندگی» و «زندگی سلام» را به این مناسبت در نظر گرفته است.

شبکه هیسپان تی وی با پخش فیلم سینمایی «شیار 143» و مستند «دفاع‌مقدس»، ایام هفته دفاع مقدس را گرامی می دارد.

پخش مستند هشت قسمتی «LA SAGRADA DEFENSA » با موضوع دفاع مقدس، از روز ۳۱ شهریور از شبکه تلویزیونی هیسپان تی وی آغاز شده است.این مستند تلویزیونی مسائل جنگ تحمیلی را مرور می‌کند. مستند هشت قسمتی «دفاع مقدس» تا هفتم مهر در سه نوبت پخش 8:30 صبح، 15:30، 21:30 و 02:30 روی آنتن می رود.

همچنین فیلم سینمایی «شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار نیز برای اولین بار به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

«شیار 143» اثر ماندگار نرگس آبیار،29 شهریور ساعت 19:30 به وقت تهران برای اولین بار به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی رفت و امروز یکشنبه 31 شهریور ساعت 9:30 و 20:30 و دوشنبه یکم مهرماه ساعت 13:30 بازپخش خواهد شد.

شکوه ماندگار در رادیوهای اداره کل شبه قاره و شرق آسیا

در رادیوهای اداره کل شبه قاره و شرق آسیا هم رادیو بنگلا یک ویژه برنامه بازخوانی را آماده کرده که روایتی است از هشت سال دفاع مقدس و سیده هاجر حسینی آن را ساخته است.

10 برنامه «دفاع مقدس» به تهیه‌کنندگی محسن لارابی و سه مصاحبه که عبدالرحیم درانی آن را انجام داده از جمله اقدامات رادیو پشتو است.

ویژه برنامه بازخوانی روایت هشت سال حماسه دفاع مقدس و پنج برنامه با عنوان «سال های مقاومت و ایثار» به تهیه‌کنندگی محمد قناعتگر را در رادیو ملایو خواهیم شنید.

حماسه دفاع مقدس برای مخاطبان رادیوهای اداره کل اروپا و آسیا

برای مخاطبان رادیوهای اداره کل اروپا و آمریکا هم رادیو فرانسوی ، برنامه «دستاوردهای دفاعی ایران» را به تهیه‌کنندگی سیدمهدی موسوی ستوده آماده کرده است.

«دکترین دفاعی ایران پیام آور صلح و امنیت منطقه» کار سیدمهدی ستوده ، برنامه «میزگرد سیاسی» با عنوان «ایران قدرت برتر نظامی و دفاعی منطقه» و مصاحبه با کارشناسان فرانسوی نیز از این رادیو پخش می‌شوند.

رادیو روسی برنامه‌های «فتح شبه جزیره فاو» ، «غافلگیری ارتش بعث عراق در عملیات والفجر 8» ، «استفاده گسترده رژیم صدام از سلاح های شیمیایی»، «موفقیت بزرگ عملیات والفجر 8»، را برای هفته دفاع مقدس به تهیه‌کنندگی زینب شهبازیان تدارک ‌دیده است.

رادیو اسپانیایی برنامه ویژه «دفاع مقدس»، «قصه‌ای از حماسه دفاع مقدس» ، برنامه «ایران در هفته‌ای که گذشت»، « دیدگاه رهبری با موضوع دفاع مقدس » و یک مصاحبه ویژه را برای این ایام در نظر گرفته است.تهیه‌کنندگی این برنامه‌ها را طاهره بدخش برعهده داشته است.

رادیو انگلیسی سه ویژه برنامه هفته دفاع مقدس به تهیه‌کنندگی محمدباقر خوشنویسان، دو برنامه معلم ویژه دفاع مقدس به تهیه‌کنندگی روح ا... عطایی و همچنین ویژه برنامه‌های گروه فرهنگ و معارف به این مناسبت را در جدول پخش دارد.

رادیو ایتالیایی، برنامه «ویژه دفاع مقدس» را به تهیه‌کنندگی حبیب الله کاظمی پخش خواهد کرد.

برنامه «با فرماندهان» ، «نام آوران هشت سال دفاع مقدس» ، «سال های مقاومت و ایستادگی یک ملت در مقابل دشمن متجاوز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا کریم زاده از رادیو آلبانی پخش می شود،

«با فرماندهان» ، «سال های مقاومت و ایستادگی یک ملت در مقابل دشمن متجاوز» و «نام آوران هشت سال دفاع مقدس» را مهران مهبد برای رادیو آلمانی تهیه کرده است.

نظر شما