برای فیلم «رفت»؛

بازیگر ایرانی برنده جایزه جشنواره سالنتو ایتالیا شد

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۵:۵۳:۱۰
کد خبر: ۹۰۱۴۸۰
بازیگر ایرانی برنده جایزه جشنواره سالنتو ایتالیا شد
فریبا طالبی بازیگر فیلم سینمایی «رفت» به کارگردانی مهدی اسماعیلی جایزه بهترن بازیگر زن شانزدهمین جشنواره سالنتو ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم سینمایی «رفت» اولین فیلم بلند مهدی اسماعیلی است که در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی مسابقه شانزدهمین دوره جشنواره سالنتو ایتالیا به نمایش در آمد و فریبا طالبی که که در این فیلم نقش یک دختر ناشنوا را بازی می‌کند توانست جایزه بهترن بازیگر زن این جشنواره را از آن خود کند.

شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سالنتو ایتالیا 4 تا 8 سپتامبر 2019 برگزار شد. در این دوره از جشنواره بخش ویژه‌ای با عنوان «تمرکز بر ایران» به معرفی فرهنگ و هنر ایرانی اختصاص یافته بود که دو فیلم بلند و دو فیلم مستند ایرانی در این بخش حضور داشتند. 

نمایشگاه عکسی با عنوان «ایران، زیبایی بزرگ» و با موضوع معماری ایرانی، اجرای موسیقی سنتی ایرانی و معرفی آشپزی ایرانی نیز از دیگر بخش‌های این رخداد بود.

مهدی اسماعیلی متولد ۱۳۶۳ در قزوین و فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینماست که پس از ساخت چند کار کوتاه در ژانرهای مختلف در سال ۱۳۹۷ موفق به ساخت اولین فیلم بلند خود به نام «رفت» شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خشکسالی و کمبود آب باعث خروج اهالی از روستایی شده است و فقط پیرمردی به همراه دختر کر و لالش در روستا مانده‌اند، با سخت شدن شرایط پیرمرد تصمیم می‌گیرد با لایروبی قنات خشک شده روستا، مردم را به روستا بازگرداند. پیرمرد، مغنی جوانی را به روستا می‌آورد، ارتباطی بین مغنی و دختر کر و لال شکل می‌گیرد و همین موضوع باعث آشفتگی و ناراحتی پیرمرد می‌شود و....

عزت‌الله جامعی ندوشن، فریبا طالبی و رامین محمدیان بازیگران فیلم «رفت» هستند.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهدی اسماعیلی، تهیه کننده: محمدرضا رحمانی، مجری طرح: روایت هنر ایرانیان، مهدی رضایی، مدیرهنری: مهران یوسف‌زاده، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: افشین الماسی، مدیر فیلمبرداری: محسن دهقان‌نژاد، صداگذاری و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، صدابردار: پویان تقی‌زاده، موسیقی: مینا مومنی، گریم: جنان صدفی، عکاس: آرام روستازاده، مدیر تدارکات: محمدعلی میرهاشمی، طراح پوستر:امیر عزیزخانی، تیزر: مهیار مرادمند، پخش بین الملل: کمپانی مستقل مورچه به مدیریت حسن نجم‌آبادی.

نظر شما
پرونده ویژه