در هیسپان تی وی؛

«عکس های تکان دهنده» از زخم های جنگ ویتنام

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۳:۴۱:۲۶
کد خبر: ۹۰۲۳۸۲
«عکس های تکان دهنده» از زخم های جنگ ویتنام
برنامه «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) که هر هفته از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش می‌شود، در این قسمت عکس فرار کودکان از روستای مسکونی «ترنگ بنگ» را نشان می دهد که در جریان جنگ آمریکا و ویتنام به اشتباه بمباران شد. این بمب‌ ها حاوی «ناپالم»؛ یک ماده‌ قابل اشتعال بودند که باعث می‌شد افراد به شکل بدی کشته و یا دچار سوختگی شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نیک اوت عکاس آسوشیتدپرس  در 29 مارس 1951 در ویتنام به دنیا آمد. عکس سیاه و سفید فرار کودکان روستا از این بمباران توسط او به ثبت رسید و به یکی از معروف‌ترین عکس‌های خبری تاریخ تبدیل شد. این عکس جایزه‌ پولیتزر را گرفت و در سال 1972 توانست به عنوان بهترین عکس مطبوعات جهان انتخاب شود و بعداً به سمبل جنبش ضد جنگ تبدیل شد.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی به صورت زبانگردانی، روزهای پنجشنبه، ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15 جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز