داغ منا هنوز تازه است!

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۰۲۵۷۰
داغ منا هنوز تازه است!
خبرنگار اعزامی معاونت برون مرزی صداوسیما در مراسم حج سال94 به شهادت رسید. در این باره بخوانید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ خبر را که شنیدند، تصاویر کشته‌ها را روی هم که دیدند، پُشته پشته روی زمین... دلشان شور زد، تنشان لریزد. دهانشان خشک شد، نفسشان به شماره افتاد از فکر و خیال یک مبادا؛

همان موقع تلفن‌ها را برداشتند و تماس گرفتند، تلفن بوق خورد، یک بار، دوبار، سه بار... ده بار... جوابی نیامد. دوباره زنگ زدند. دلهره به جانشان افتاد... بغض راه گلویشان را بست. باز نشستند پای اخبار.

پای تصاویر فاجعه‌ای که از همان لحظه‌های اول معلوم بود ابعادش چقدر بزرگ است. فاجعه ای که تاثیر مغموم و دهشتناکش را در خانواده معاونت برون مرزی صداوسیما هم بر جای گذاشت.

دیری نگذشت که خبر شهادت حمید میرزاده خبرنگار اعزامی معاونت برون مرزی رسانه ملی به مراسم حج هم لا به لای اخبار شهدا و مجروحان حادثه منا منتشر شد.... و چه تلخ روزی بود آن روز .... حمید از میان خانواده و دوستانش رفته بود.

شهید حمید میرزاده به مدت 18 سال به عنوان گوینده برنامه‌های مختلف خبری، فرهنگی، سیاسی و ... در شبکه های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما فعالیت داشت و طی 2 سال اخیر همکاری خود در رسانه ملی مدیر تولید رادیو عربی بود. او فردی بسیار مخلص، دلسوز، با تقوا و دارای توان علمی بود.

به رسم هرسال که خبرنگارانی برای پوشش مراسم معنوی حج از سازمان صدا و سیما اعزام می‌شوند؛ در سال 94، حمید میرزاده با توجه به توانی که داشت نماینده رسانه‌های برون مرزی بود، تا اخبار اطلاعات و تصاویر این مراسم باشکوه را برای مخاطبان رسانه‌های برون مرزی مخصوصا رسانه‌های عرب زبان معاونت برون مرزی مخابره کند.

میرزاده جزو 20 خبرنگاراعزامی سازمان صداوسیما به حج بود که از صبح روز عید قربان و فاجعه منا ناپدید شد و دوم مهر 94 در راستای مأموریتش به لقاء الله پیوست

این خبرنگار شهید متولد سال 1340 بود و آخرین ارتباط تلفنی‌اش با ایران قبل از عازم شدن به رمی جمرات برای تبریک عید قربان به همسرش بود..

نظر شما