توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور؛

نشان درجه یک نویسندگی دفاع مقدس برای محسن مومنی شریف

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۵:۴۷
کد خبر: ۹۰۳۳۵۸
نشان درجه یک نویسندگی دفاع مقدس برای محسن مومنی شریف
شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور به محسن مومنی شریف نویسنده کتاب‌های متعدد حوزه دفاع مقدس نشان درجه یک هنری در رشته نویسندگی ادبیات دفاع مقدس اهدا کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در جلسه‌ای با حضور سید محمد طباطبائی حسینی؛ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نماینده وزیر، نشان درجه یک هنری در رشته نویسندگی ادبیات دفاع مقدس به محسن مومنی شریف؛ نویسنده کتاب‌های متعدد در این حوزه اهدا شد.

در این جلسه طباطبائی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد خالقان اثر هنری در این حوزه گفت: آقای مومنی شریف از نویسندگانی هستند که دفاع مقدس را در عرصه فرهنگ، به ویژه فرهنگ مکتوب برای ما مستند و ماندگار کردند.

دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور درباره ویژگی‌های این نویسنده افزود: محسن مومنی شریف علاوه بر نویسندگی در عرصه مدیریت فرهنگی هم در توسعه و ترویج ادبیات دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری داشته‌اند که حاصل آن تولید و انتشار کتاب‌های شاخص دفاع مقدس در سال‌های اخیر است. البته این به آن معنا نیست که ما کتاب‌های مهمی که این نویسنده تالیف کرده‌اند را از نظر دور کنیم که یکی از آن‌ها کتاب «در کمین گل سرخ» است که چندی پیش رهبر انقلاب هم بر آن تقریظی نوشتند.

همچنین در این جلسه مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در سخنانی گفت: به طور حتم آقای مومنی لیاقت این نشان را دارد و حتی باید بسیار پیش از این‌ها این نشان به وی تعلق می‌گرفت و توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع جای قدردانی دارد.

گفتنی است در جلسه اهدای نشان درجه یک هنری به محسن مومنی، موسی بیدج شاعر و مترجم، ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مجدالدین معلمی؛ معاون هنری حوزه هنری و «حیدر ایمنی» مدیر مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری حضور داشتند.

نظر شما