روی آنتن هیسپان تی وی؛

«ایران» از جاذبه دوتار خواف و زیبایی فرش نائین می گوید

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۵:۳۳:۰۸
کد خبر: ۹۰۴۲۳۳
ساز دوتار در خواف و صنایع دستی نائین این هفته در برنامه «ایران» از شبکه هیسپان تی وی به مخاطبان معرفی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «ایران» مستندی گزارشی است که هر هفته با معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و باستانی و جغرافیایی شهرهای ایران تلاش دارد تا آشنایی دوباره ای با ایران و فرهنگ غنی ایرانی به وجود آورد و این هفته ساز دوتار خواف و صنایع دستی نائین را سوژه گزارش خود قرار داده است.

موسیقی سنتی خواف کاملاً ریشه در تاریخ این منطقه دارد که ساز موسیقی دوتار (Dotar) پیشکسوت اصلی آن است. در این قسمت از برنامه «ایران» داستان استاد عثمان محمد پرست به تصویر کشیده می شود که بدون شک بهترین نوازنده دوتار در کل دنیا است.

در بخشی دیگر از مستند گزارش «ایران» فرش هایی با سبک و اندازه های مختلف نشان داده می شود. جالب است بدانید که فرش های ایرانی به نام منطقه ای که در آن بافته شده شناخته می شوند؛ به عنوان مثال: فرش همدان، مشهد، کرمان یا شیراز و... همچنین این فرش‌ها را می توان از گروه های قومی مختلفی چون قشقایی شناخت. فرشی که در این قسمت از برنامه «ایران» می شناسیم، فرش شهر نائین است که یکی از مشهورترین انواع فرش های ایرانیست. علاوه بر فرش، نوعی پارچه ارزشمند از این شهر هم به مخاطبان معرفی خواهد شد.

برنامه «ایران» به تهیه کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه ساعت 7:30 به وقت تهران پخش می‌شود و در ساعات 12:30 و 16:30 همان روز بازپخش می‎شود.

نظر شما