در«فصل نو»ی پرس تی وی؛

مروری بر روابط آمریکا و چین به روایت کتاب «عزم جنگ»

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۵:۳۱:۰۸
کد خبر: ۹۰۵۲۹۶
مروری بر روابط آمریکا و چین به روایت کتاب «عزم جنگ»
برنامه این هفته «فصل نو» (New Chapter) در شبکه پرس تی وی به معرفی و بررسی کتاب «عزم جنگ: آیا آمریکا و چین می توانند از دام توکودیدس فرار کنند؟» می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی حسن جمالی نیک و تولید شده در لندن، ضمن معرفی کتاب گراهام آلیسون، زوایای مختلف احتمال رویارویی آمریکا با چین را مورد بررسی قرار می دهد.

آلیسون در کتاب «عزم جنگ» به مقایسه دو اقتصاد بزرگ جهان در طی دهه های اخیر پرداخته و ضمن مروری بر سوابق درگیری های میان آمریکا و چین در طول تاریخ (که به گفته نویسنده، 16 بار احتمال درگیری میان این دو کشور وجود داشته است) به نقد و تبادل نظر پیرامون رشد اقتصادی و نظامی چین و تبدیل شدن این کشور به تهدیدی برای سلطه آمریکا بر جهان و احتمال بروز جنگ در پی تنش های اخیر میان دو کشور خواهد پرداخت.

واکاوی زوایای مختلف و تبعات احتمال رویارویی آمریکا و چین و نگاهی به تاریخ و درس های گذشته بر اساس نظرات توکودیدس تاریخ نگار یونانی و نویسنده  «تاریخ جنگ پلوپونزی» از دیگر محورهای مورد بحث در این زمینه خواهد بود که در گفت و گو با نویسنده کتاب و دو تن از کارشناسان حوزه نقد کتاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 «فصل نو» با اجرای دِرِک کانوِی سه شنبه 9 مهر ماه ساعت 07:20 به وقت تهران روی آنتن پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:20 و پنجشنبه ساعت 23:20 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز