بازی در مدار بسته سینما!

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۷:۳۲:۴۷
کد خبر: ۹۰۵۳۶۳
بازی در مدار بسته سینما!
جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در یادداشتی درمورد نامدیریتی ها و مناسبات غلط در ساختار سینما نوشت.

سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا_جماعتی از سینماگران و رسانه ها، که در فضای اندک رها شده کنونی سینمای بیمار کشور، ازبخشی فشارها، تحمیل ها، تحریم ها، ممیزی ها و اختناق ها به همت، روشنگری و افشاگری منقدان و رسانه های مستقل و عدالت خواه و هنرمندان سلامت اندیش، جرات انتقاد و اعتراض کمرنگ و ابراز نظر را یافته اند، بامحافظه کاری و احتیاط و بدون پرداختن به ریشه ها و علت ها و عاملان بیماری ها و بحران ها و بی راه های سینما، خود را در محدوده بازی در یک مداربسته با معلول ها سرگرم کرده و تصور می کنند با ادای چند جمله قصار و شعارگونه درباره برخی مشکلات سینما، کارستان کرده و به بهبود حال سینما کمک می کنند.

آنها باید بدانند که مدتها است دوره انتقادک های ناخنکی و کجدار و مریزسپری شده و امروز باید برای نجات سینمای کشور، به ریشه ها، نامدیریتی ها، مناسبات غلط، ساختارهای فرسوده، زد و بندها و حیف و میل ها، توجه و در جهت احیا و قوام سینمای ملی ایران حرکت کرد.

انتقاد تلویحی از فلان نامدیر، کنایه به کارها و سخنان بهمان نامسوول سینما و نادبیرجشنواره؛ سرگرم کردن خود و دیگران با نقدگونه های سنتی و خنثای فیلم ها و برخی مسائل کوچک و پیش پا افتاده سینما و اشاره یواشکی و محتاطانه به حضور و عملکرد مافیا و پولشویان و ورود پول های کثیف و رشد نجومی دستمزد سلبریتی ها، گرچه از سکوت و بی تفاوتی پیشین آنها بهتراست، ولی محدود ماندن وخود مشغولی بدون ثمر بامعلول ها است.

اوضاع وحال بدکنونی سینمامی طلبد که علت های پیدایش و وجود مافیا و پولشویان و ورود افراد و پول های مشکوک و کثیف و اجازه فعالیت و میدان یابی ابتذال گراها و بیگانه پرستان، تخریب فرهنگ و دستاوردهای جامعه و...مورد نقد و بررسی و برخورد صریح و شفاف قرارگیرد.

اهالی سینما و مردم باید بدانند که چه کسانی و به چه دلیل باند مافیا و قبیله پولشویان را در سینمابه وجود آورده و اجازه ورود عناصر مشکوک باپول های کثیف به سینما را داده و از ابتذال گراهاحمایت می کنند و... و پاسخ تمام این پرسش ها را باید در وجود و عملکرد سازمان اشتباهی سینمایی، بنیادپهلوی، خانه سیاسی تجارتی سینما و دیگر زیر مجموعه ها و حیات خلوت داران و عوامل سازمان یاد شده جست و جوکرد.

لطفا بیش از این با شراکت در بازی های پوچ و سرگرم کننده معلول ها که مورد پسند تاراج گران سینما است، خود، اهالی سینما و مردم راگول نزنید!

جبار آذین

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز