پرس تی وی تبیین می کند؛

حضور مقتدرانه ایران در مبارزه با تحریم ها و اتهامات آمریکایی

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۱:۲۶
کد خبر: ۹۰۵۷۲۷
برنامه این هفته «ایران امروز» شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی پیرامون مقاومت ایران در مقابل تحریم های شدید آمریکا و اتهامات این کشور علیه ایران می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه ضمن مروری بر اتهام های گسترده و مختلف از سوی آمریکا علیه ایران، بزرگ ترین اتهام مطرح شده یعنی عدم تمایل ایران به قبول نظم موردنظر آمریکایی‌ها را مورد نقد و بررسی قرار داده و ابعاد مختلف این نظم را که با سقوط اتحاد جماهیر شوروی شکل تازه‌ای پیدا کرد، مورد واکاوی قرار می دهد.

این برنامه در ادامه ضمن طرح ابعاد مختلف و چرایی متهم کردن ایران به نفوذ در منطقه و کمک به دولت های قانونی منطقه بر اساس قوانین مورد توافق همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد، اتهامات واهی وارد شده در خصوص حمایت ایران از تروریسم را مورد تبادل نظر قرار داده و به گفت و گو درباره پایبندی ایران به پیمان های بین المللی در زمینه تولید جنگ‌افزارهای نظامی لازم برای دفاع از سرزمین خود می پردازد.

«ایران امروز» که میزبان سید حسین نقوی حسینی، محمد جواد جمالی و محمدرضا منصوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خیرا... پروین دکترای حقوق بین الملل و استاد دانشگاه است همچنین ضمن مروری بر تاریخچه حمایت آمریکا از رژیم های دست نشانده از جمله حکومت پهلوی در ایران، سعودی در عربستان و آل‌خلیفه در بحرین،  به بحث پیرامون جنگ نظامی و تحریم اقتصادی به عنوان ابزارهای آمریکا برای مقابله با برهم‌زنندگان نظم مورد نظر خود خواهد پرداخت.

مروری بر دلایل عدم توانایی آمریکا برای جنگ با ایران، نگاهی به راهکارهای ایران برای مقابله با تحریم‌ها و بی‌اثر شدن این سلاح آمریکایی، غیرقانونی بودن تحریم های آمریکا علیه ایران و موفقیت ایران برای یافتن طرف های تجاری به رغم تحریم های آمریکا از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه به شمار می روند.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 10 مهر ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 به روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما