در بوشهر؛

«موسی» ساخته می شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۱:۰۷:۴۵
کد خبر: ۹۰۶۱۱۵
«موسی» ساخته می شود
احسان عبدی‌پور گفت: بوشهر، جهان قصه‌های من است «احسان عبدی‌پور» چهارمین فیلم بلند سینمایی خود را با نام «موسی» در بوشهر جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم «موسی» در بوشهرعبدی‌پور در آستانه کارگردانی چهارمین فیلم بلند سینمایی خود که به تهیه‌کنندگی حمید فرخ‌نژاد و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شود، گفت: «موسی» پشت پرده زندگی آدم‌هایی است که در هر دادگاهی پا بگذارند، مجرم و محکوم نام می‌گیرند. فیلم از آن‌سوی دریچه دادگاه، آنها را معیار می‌گیرد و حالا به کشف رویدادها و لایه‌های قصه و کشمکش‌هایش می‌رود. و این تقابل کف و نوک هرم قدرت و زندگی اجتماعی است...

او درباره تجربه متفاوتی که این بار در ساخت یک فیلم با هویت بومی رقم می‌زند، گفت: باز هم بوشهر و این بار کمی جهان غریب‌تری از آدم‌های دیده‌نشده‌تر، مستمسک ساختِ جهان قصه فیلم شده است.

کارگردان فیلم‌های تحسین‌شده «تنهای تنهای تنها»، «پاپ» و «تیک‌آف» درباره این که استفاده از ظرفیت‌های بومی چقدر می‌تواند حرکت به سمت ارتقای سینمای ملی را سرعت ببخشد، گفت: این یک واقعیت است اما از نگاه من این آسیب‌شناسی‌ها باید توسط کارشناسان و متولیان صورت بگیرد. ضمن آن که صرفا اینگونه نیست که کار من از دلواپسی بابت چنین گزاره‌ای جامعه‌شناسانه یا هویت‌مدارانه منتج شود. قضیه برای من خیلی ساده‌تر است؛ بوشهر جهان قصه‌های من است پس فیلم‌هایم را آنجا می‌سازم.

کارگردان «موسی» درباره استفاده از عوامل و بازیگران اهل بوشهر در فیلم تازه‌اش گفت: درصد اصلیِ بازیگرها بومی هستند. کما اینکه تا به‌ حال در معدل کلی فیلم‌هایم اینچنین بوده است اما غیر از حمید فرخ‌نژاد، بازیگر شناخته‌شده دیگری هم جزو تیم‌مان هست.

این کارگردان با اشاره به اینکه چهارمین فیلم سینمایی‌اش در شیب استارت تولید قرار دارد، گفت: برای نگارش هیچ‌کدام از فیلمنامه‌هایم اینقدر زمان صرف نکردم ضمن این که این‌بار خوش‌شانسی برخورداری از همفکری حمید فرخ‌نژاد را هم داشتم و به همین سبب دلم می‌خواهد بگویم به‌طرز اغراق‌آمیزی وابسته و علاقمند به نتیجه کار هستم.

گفتنی است بنیاد سینمایی فارابی در تولیدات امسال خود به جز توجه به ارزش‌های محتوایی و مضمونی، نگاهی ویژه به فیلمسازی در جغرافیای پهناور ایران داشته و حمایت از آثاری چون «لیپار» در استان سیستان و بلوچستان، «مهران» در استان یزد و «موسی» در استان بوشهر، نشأت گرفته از این دغدغه و نگاه ملی بوده است.

نظر شما