رئیس رسانه ملی در مراسم «تجلیل از مجاهدت های رسانه ای خانواده برون مرزی صداوسیما»؛

لزوم حفظ مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی و تقویت برنامه های شاخص

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۱:۲۷:۱۲
کد خبر: ۹۰۸۲۱۵
لزوم حفظ مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی و تقویت برنامه های شاخص
دومین گرامیداشت طلایه داران مقابله با جنگ نرم شبکه‌های معاونت برون مرزی صداوسیما روز یکشنبه 14 مهر با حضور ریاست سازمان صداوسیما، اصحاب رسانه و مقامات لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علی عسکری رئیس رسانه ملی، پیمان جبلی معاونت برون مرزی، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و جمعی از مدیران رسانه ملی در این مراسم حضور داشتند.

 

سردار سرلشگر حسین سلامی مهمان ویژه این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت : بسیار خوشحالم در میان جمع مهمی از سپاه رسانه ای حضور دارم که با رشادت های خود در میادین مختلف صدای مستضعفان و مظلومان را به گوش جهانیان می رسانند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه جهان بر اساس غلبه حق خلق شده ، گفت: اصل بر این است که حق در ذات و سرشت خود همیشه پیروز  است و باطل اساسا نابود شدنی است و خلقتی ندارد چرا که شر و شرور از جنس عدم هستند و اصالتی برای آنها در هستی وجود ندارد.

وی رسانه های برون مرزی را در مقایسه با رسانه های غربی در شرایط نابرابر آرایش رسانه ای توصیف و تاکید کرد : آنچه که باید به آن توجه داشت این است که اگر یک نفر حقیقت را بگوید و عده زیادی خلاف واقع سخن بگویند جهان به سمت راوی حقیقت می رود و این کاری است که رسانه های جمهوری اسلامی و محور مقاومت انجام می دهند. 

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: در دنیای امروز چهره جنگ تغییر کرده است و میدان جنگ از جغرافیایی سرزمینی به جغرافیایی قلب ها ، تغییر موقعیت داده و شرایط به گونه ای است که هر کس بستر ذهن ها را کنترل و ذهن را مدیریت کند، در این نبرد موفق تر است و این همان نکته کلیدی است که رسالت اصحاب خبر را تعیین می کند .

وی ادامه داد:  خبرنگاران باید بدانند معیار اصلی، پیروزی حق است و در این میان روش های انتخابی هم مهم است که به وسیله آن بتوانیم به بهترین شکل ممکن حقیقت را به جهانیان نشان دهیم.

سردار سلامی تاکید کرد : به لطف خدا و خون شهدا، رسانه های ما رسانه هایی هستند که تعصب  دارند و نمی توانند نسبت به مسائل مهم و ظلمی که به مظلومان جهان تحمیل شده است، بی غیرت باشند و در مقابل آن سکوت کنند.  جنس رسانه های ما این است که حتی اگر نبرد رسانه ای ما نابرابر باشد، چون بیان کننده واقعیت و حقیقت هستند، حتما پیروز میدان هم می شوند.

فرمانده کل سپاه جمهوری اسلامی تاکید کرد: شبکه های دشمن با آنکه از سازوکار پیچیده ای استفاده می کنند،  اما شبکه های عنکبوتی و سست هستند و برای همین است که هرچه که رسانه های معاند در شیپور دروغ گویی خود می دمند با افشاگری رسانه های محور مقاومت ، رشته کارشان از هم می پاشد.

وی در همین باره گفت: مهم نیست تعداد رسانه های دشمن چقدر باشد ، اعتماد و اعتبار بزرگترین سرمایه هر رسانه است که رسانه های غرب از آن بی بهره هستند. چه کسی است که فریاد کودک فلسطینی زیرآوار را به گوش جهانیان برساند. چه کسی است که فریاد مظلومانه کودکان یمنی را که از درد و رنج بر خود می پیچنند، برای جهان روایت کند. این کار بزرگ را رسانه هایی جمهوری اسلامی و خبرنگارانش به ویژه خبرنگاران معاونت برون مرزی انجام می دهند و با مجاهدت های خود صدای بی صدای مظلومان را به گوش جهانیان می رسانند. 

سردار سلامی با گرامیداشت خبرنگاران شهید معاونت برون مرزی تاکید کرد: طلایه داران خبر با حماسه سازی های خود برای دفاع از مظلومان و پشتیبانی از جنگ نرم، جان خود را  خالصانه را بر کف دست گذاشتند که اگر صدا و قلم آن ها نبود، شاهد پیروزی محور مقاومت نبودیم و عقب نشینی دشمن حاصل تلاش مجاهدانه فعالان عرصه خبر است.

مهمان ویژه مراسم مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون  تاکید کرد : فلسفه ای که غربی ها به آن متکی هستند آن ها را به زودی  شکست می دهد، چرا که استراتژی آن ها ترویج جاهلیت مدرن و بندگی انسان هاست و این فقط دشمن زاست و از همین نقطه است که آسیب می بینند.

فقدان حکمت و رهبری روحانی دو نقطه ضعف بزرگ آمریکاست و اینکه در حل مشکلات و مسائل مهم خود و اتخاذ راهکار مناسب به بن بست می رسد و سیاست هایش به نوعی قفل می شود، به دلیل نبود یک همین دو اصل است.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: دشمن در حال عقب نشینی و ترک میدان است و انقلاب اسلامی در حال تسخیر دل ها، قلب ها و ذهن هاست و ما به مرحله ای از ایستادگی رسیده ایم که در هر میدانی مسلط هستیم و همان طور که بر اساس معیارهای انقلاب پیش می رویم، نظام محاسبات دشمن را به هم می ریزیم.

سردار سلامی تاکید کرد : عملیات روانی جزء لاینفک کار ماست و این فصل مشترک ما با رسانه است و خبرنگاران صدای حقیقت و سیمای حقیقت و در حال تسخیر حوزه های جنگ نرم هستند. این نکته را باید توجه داشت که جریان پیروزی در رسانه نقطه نیست، بلکه مسیر است و باید راه را درست طی کنیم تا به اهداف و آرمان های انقلاب به طور کامل دست یابیم.

عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی نیز در این مراسم ضمن ادای احترام به شهدای رسانه ملی گفت: در ایام محرم و در آستانه ایام اربعین حسینی باید پیرو حضرت زینب(س) روایتگر این حرکت باشیم.

رئیس رسانه ملی  با تاکید بر لزوم رعایت اصل سرعت، دقت، صحت و کیفیت در خبر و ترکیب هنرمندانه آن گفت : بررسی ابعاد جنگ رسانه ای و درک عملیات روانی دشمن ، ما را در بیان حقایق کمک خواهد کرد چون درک جنگ رسانه ای بسیار مهم است و خبرنگاران پیشقراولان جنگ رسانه ای نظام اسلامی هستند.

رئیس رسانه ملی بیان کرد : تکثر و تنوع رسانه های امروزی به طور طبیعی موجب می شود که مرجعیت رسانه ما کاهش پیدا کند و از این رو به طور جدی در پی به کارگیری شیوه ها و ابزارهایی باشیم که مرجعیت خود را حفظ کنیم و باید با یادگیری قواعد و استخراج روش های نو ، مرجعیت خودمان را بر اساس برندینگ و شاخص سازی محقق سازیم.

وی سپس خطاب به خبرنگاران و مدیران معاونت برون‌مرزی تاکید کرد : شما و ما روایتگر واقعیت‌ها هستیم.  امروز که جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ و بلامنازع تبدیل شده ، ماموریت رسانه‌ای ما تبیین این موقعیت است و باید هجمه‌های رسانه‌ای دشمن و حماسه و قهرمانی‌های جریان مقاومت را برای دنیا روایت و در کنار آن افول‌ جبهه مقابل را هم باید روایت کنیم . امروز آمریکا در حال افول و فروپاشی است و شاهد قفل شدن سیاست‌های آمریکا در منطقه هستیم و این نقطه بسیار مهمی است.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد : ما  به همه شما که رزمنده جنگ نرم هستید افتخار می کنیم  و امیدواریم بتوانید در این ماموریت همواره  با اقتدار ظاهر شوید. 

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی نیز در مراسم «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون مرزی صداوسیما در خط مقدم مقابله با جنگ نرم» گفت:  مهر ماه سالگرد از دست دادن 3همکار عزیز ما در معاونت برون مرزی است و به همین مناسبت در این ایام مراسم بزرگداشتی به دلیل مجاهدت های رسانه های برون مرزی برگزار می کنیم. 

جبلی ادامه داد: در معاونت برون مرزی صداوسیما، ماموریت و رسالت ما به فلسفه وجودی انقلاب اسلامی گره خورده که همانا پیام جهانی انقلاب است و باید دانست انقلاب اسلامی ایران هیچ گاه محدود به مرزهایش نبوده و البته این بدان معنا نیست که نگاه و خاستگاه آن، کشورگشایی بوده بلکه نگاه انقلاب اسلامی که از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تاسی گرفته است، تکیه بر فطرت انسان ها  دارد که از جنبه جهانی و بین‌المللی برخوردار است.

معاون برون مرزی صداوسیما گفت : رسانه های برون مرزی به عنوان تریبون و تبلیغات و رسانه انقلاب فعالیت می کنند و ارزش کار در معاونت برون مرزی رسانه ملی به اندازه ارزش رسالت جهانی انقلاب اسلامی است و فلسفه وجودی در شبکه های برون مرزی برگرفته از رسالت جهانی انقلاب است و با آن که به لحاظ امکانات و بودجه همپای رقبای خود نیستیم، اما مزیت نسبی و موفقیت شبکه های خود را مدیون مزیت جهانی انقلاب می دانیم.

وی گفت: رسانه هایی که جهان را به تسخیر خود درآورده‌اند، گوش جهان را کر کردند اما ما در صحنه رقابت رقبای قدرتمند  آنچه که به آن افتخار می کنیم و به عنوان مزیت نسبی از آن استفاده می کنیم، پیام انقلاب اسلامی و پیام انقلاب ویژگی های انحصاری و اختصاصی دارد که رقبا نمی توانند از آن استفاده کنند و از آن برخوردار نیستند. 

وی افزود: اهمیت کار رسانه های برون مرزی هر روز که می گذرد،  بیشتر می‌شود و بیشتر در معرض نگاه مخاطبان از سویی و دشمنی دشمنان از سوی دیگر قرار می گیریم.

معاون برون مرزی تاکید کرد: رسانه های ما اگرچه در بعد امکانات به جایگاه رسانه های دشمن نمی رسند، اما از یک امتیاز ویژه استفاده می کنیم که به آن می بالیم و افتخار می کنیم و آن هم پیام انقلاب اسلامی است.

در این مراسم همچنین از مرضیه هاشمی خبرنگار، مجری ارشد و مستندساز شبکه پرس تی وی که سال گذشته بدون هرگونه اتهامی، در آمریکا دستگیر و متحمل حبس در زندانی در این کشور شد، تجلیل شد و جمعی از فعالان برگزیده معاونت برون‌مرزی رسانه ملی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما