مهدی گلستانه با اشاره به کمبوردآثار طنز در تلویزیون بیان داشت::

رسانه ملی طنزنویسان را محدود می‌کند!

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۶:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۰۸۳۷۱
رسانه ملی طنزنویسان را محدود می‌کند!
کارگردان سریال«رقص روی شیشه» گفت: فضای ساخت آثار کمدی در تلویزیون با ممیزی‌های فراوان روبه‌رو است و فیلمسازان در این مدیا آزادانه نمی‌توانند سریال طنز بسازند.

مهدی گلستانه، کارگردان و تهیه کننده سینما، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در ارتباط با کاهش بینندگان رسانه ملی گفت: مخاطبان تلویزیون نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده اما هنوز در روستاها و شهرستان‌های کوچک مردم برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند. این تریبون در ایجاد آرامش در جامعه بسیار موثر است، شاید تاثیر آن در کلان شهرها پائین آمده اما در بافت روستایی همچنان تاثیرگذار است.

وی در مورد کاهش تعداد سریال‌های طنز تلویزیون گفت: باید علت عدم فعالیت فیلمسازان ژانر طنز در تلویزیون را جویا شویم. فضای ساخت آثار کمدی در رسانه ملی با ممیزی‌ها و محدودیت‌های فراوان روبه‌رو است و در این موقعیت شکوفایی استعدادهای‌شان کمرنگ‌تر می‌شود، بنابراین ترجیح می‌دهند در قابی فعالیت کنند که بتوانند آزادانه و بدون محدود شدن کار کنند وگرنه اینگونه نیست که تمایلی به کار برای تلویزیون نداشته باشند.

تهیه‌کننده سریال «عاشقانه» در ادامه افزود: نکته دیگر این است که رسانه ملی هم مانند ارگان و دستگاه‌های دیگر وضعیت مالی مناسبی ندارد. فیلمسازان و بازیگران به این نتیجه می‌رسند زمانی که می‌توان از شبکه نمایش خانگی و سینما کسب درآمد بهتری داشت پس از این مدیاها برای ادامه فعالیت استفاده می‌کنند.

نظر شما
پرونده ویژه