در شبکه چهار؛

داستان بومی‌ها و حیات‌وحش در «چرخ»/ معرفی جذاب‌ترین بازی‌های ویدئویی پاییزی

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۱۷:۳۲
کد خبر: ۹۰۸۹۷۵
داستان بومی‌ها و حیات‌وحش در «چرخ»/ معرفی جذاب‌ترین بازی‌های ویدئویی پاییزی
«چرخ» در سی‌وهفتمین قسمت فصل ششم، ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه 16 مهر، موضوع رابطه‌ی جوامع محلی و حیات‌وحش را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی «چرخ»، سیاوش یالپانیان، مجری-کارشناس میزِ طبیعت برنامه، با مرتضی اسلامی، کارشناس ارشد تنوع‌زیستی درباره‌ی نقش جوامع محلی در حفاظت از محیط‌زیست و حیات‌وحش گفت‌وگو خواهد کرد. در سال‌های اخیر این موضوع مورد توجه مسئولان و فعالان محیط‌زیست قرار گرفته و درباره‌ی میزان تاثیرگذاری جوامع محلی در حفظ حیات‌وحش ایران اظهار نظرهای مختلفی انجام شده است. عده‌ای معتقدند علی‌رغم اینکه جوامع محلی و بومی می‌توانند در حفظ پایدار محیط‌زیست و جلوگیری از تخلفات محیط‌زیستی نقش اساسی داشته باشند اما متاسفانه نقش آنها در این عرصه بسیار کمرنگ است. عده‌ای نیز عملکرد و تعامل جوامع محلی با حیات‌وحش را مثبت ارزیابی می‌کنند. به‌طور مثال مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر اخیرا از بهبود شاخص‌های حیات‌وحش این استان با مشارکت جوامع محلی و افزایش امکانات و نیروی انسانی خبر داد. 

در بخش دیگری از برنامه، کسری کریمی‌طار، کارشناس «چرخ»، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های ویدئویی پاییز را معرفی خواهد کرد. گزارشی از آزمایشگاه‌های دانشگاه تهران یکی دیگر از بخش‌های سی‌وهفتمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» است.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما