دبیر شبکه های اجتماعی پرس تی وی خبر داد؛

صفحه فیسبوک یکی از شبکه ها به حالت تعلیق درآمد!

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۴:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۰۹۰۳۵
صفحه فیسبوک یکی از شبکه ها به حالت تعلیق درآمد!
دبیر شبکه های اجتماعی پرس تی وی از موج جدید فشارها و محدودیت آفرینی های فیسبوک علیه شبکه این شبکه بین المللی انگلیسی زبان ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حامد اکبری، دبیر شبکه های اجتماعی پرس تی وی درمورد تهدید شبکه های اجتماعی پرس تی وی و اعمال محدودیت ها از جانب فیسبوک علیه این شبکه گفت: «ما دوم سپتامبر ویدئویی را منتشر کردیم که نشان می داد خودروی نظامی اسرائیل درحال گشت زنی مورد هدف قرار گرفته است. دقیقا هفته گذشته دوم اکتبر فیسبوک این ویدئو را برداشت! نزدیک به یک ماه این ویدئو دیده می شد و بعد به صورت اتوماتیک حذف شد و برای ما پیغامی آمد که این ویدئو خلاف قوانین از پیش تعیین شده ما است بنابراین آن را حذف می کنیم».

اکبری گفت: «شنبه 5 اکتبر هم ویدئویی تولید کرده بودیم که جریان حملات تروریستی بر علیه سردار سلیمانی را نمایش دادیم. در این ویدئو ما حملات آمریکایی و اسرائیلی ضد سردار که خنثی شده بود را نشان می دادیم. این ویدئو نیز از فضای مجازی حذف شد و 24 ساعت صفحه فیسبوک پرس تی وی به حالت تعلیق درآمد و نمی توانستیم هیچ پستی منتشر کنیم و دوشنبه 14 مهر یعنی 6 اکتبر این محدودیت رفع شد. این موارد سیاست هایی از پیش تعیین شده است.»

دبیر شبکه های اجتماعی پرس تی وی افزود: «چند ماه قبل کانال پرس تی وی در یوتیوب بسته شد و هیچکس علتش را نمی داند. البته همزمان صفحه یوتیوب شبکه های برون مرزی دیگر مثل العالم، هیسپان تی وی و ... هم بسته شد و چند اکانت گوگل ما را هم حذف کردند و فکر می کنم فقط دلیلش این است که ارگانی پرنفوذ در گوگل خبر داده که ما فعالیت هایی در این فضا داریم و اخبار را منعکس می کنیم. بعدها خبر آمد که شاید چون هیسپان تی وی خبری ضد اسرائیلی منتشر کرده بود، همین اقدام منشا بسته شدن اکانت های ما بوده است».

حامد اکبری گفت: «چند ماه پیش صفحه توئیتر اخبار فوری ما از دست رفت و این اتفاق درست بعد از انتشار خبر فوری سخنرانی حسن روحانی؛ رئیس جمهور بود و وقتی ما پیگیری هایی برای برگشت صفحه انجام دادیم، هیچ نتیجه ای نگرفتیم و اصلا پاسخی به ما داده نشد!».

اکبری در ادامه درباره نفوذ اخبار از راه های مختلف و بی ثمر بودن اقدامات غربی ها و اسرائیل برای جلوگیری از انتشار خبرها گفت: «این کارها دقیقا مصداق سانسور کردن است. یعنی می گویند آن چیزی که به نفع ما نیست، نگویید و افشای برخی حقایق اصلا نباید از هیچ راهی صورت بگیرد. ما ویدئویی را در توئیتر پرس تی وی در مورد آتش سوزی تانکرها منتشر کردیم که بالای 2 میلیون و 600 هزار بازدید داشته است! فیسبوک پرس تی وی بیش از 4 میلیون فالوئر دارد و یوتیوب پرس تی وی که بسته شد هم بیش از 200 هزار عضو داشت».

او شبکه های برون مرزی صدا و سیما جمهوی اسلامی ایران را موجب ترس غربی ها و اسرائیل برشمرد وگفت: «شعار پرس تی وی از ابتدا همین بود: «صدای بی صدایان». ما آن اخباری را که دنیا پوشش نمی دهد، منعکس می کنیم. پرس تی وی همیشه مظلومان دنیا را در نظر دارد. اگر به محتوای خبرهای پرس تی وی دقت کنید می بینید که بیشترین جایی که خبرهای مربوط به نیجریه را منتشر می کند ما هستیم، چرا نیجریه مهم است؟ چون هیچ رسانه دیگری وضعیت آنها را منعکس نمی کند. به عنوان مثال بیشترین جایی که اخبار تظاهرات مردم بحرین را پوشش می دهد، شبکه پرس تی وی است. سعی ما این است اخباری را کار کنیم که دیگران به آن بی توجه هستند و به نظر ما این خبرها باید بیان شود. غربی ها نگران این مسئله هستند و می گویند اگر قرار است مثلا در سوریه به صورت چراغ خاموش اتفاقی از سوی مخالفان استقلال این کشور رخ دهد، چرا پرس تی وی آن را عیان می کند؟ درحالی که این رسالت ماست و سیاست ما همین است که حقایقی را بیان کنیم که کمتر گفته شده است».

اکبری که نزدیک به 9 است دبیری شبکه های اجتماعی شبکه پرس تی وی را برعهده دارد، این سال ها بارها شاهد بسته شدن اکانت های این مجموعه از سوی دولت های غربی بوده است. به گفته او اخباری که از شبکه های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود باعث ترس دشمنان بوده و هست و آنها سعی دارند از افشای حقایق جلوگیری کنند.

نظر شما