«مجله حقوقی» از شبکه سحر؛

مذاکره در سایه تهدید از منظر حقوق بین الملل

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۵:۲۶:۳۳
کد خبر: ۹۰۹۰۹۷
مذاکره در سایه تهدید از منظر حقوق بین الملل
در برنامه «مجله حقوقی» از کانال آذری شبکه سحر نحوه عملکرد دولت مردان آمریکا در اعمال اجبار ، تهدید و فشار به دولت ها و کشورهای مختلف برای انجام مذاکرات و تناقض این امر با اسناد و قوانین بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه 30 دقیقه ای از نمودهای عینی این قاعده که به اصل مهمی در روابط خارجی آمریکا مبدل شده و البته در تناقض شدید با اصول و قوانین منشور ملل متحد است، اشاره خواهد شد. از آن جمله می توان به درخواست آمریکا برای مذاکره هسته ای و غیرهسته ای با ایران در عین حال اعمال تحریم های شدید و خصومت بین المللی، درخواست انجام مذاکراتی مشابه با کره شمالی و اوکراین و نیز انجام مذاکرات اقتصادی با چین همزمان با وضع قوانین سختگیرانه گمرکی و مالیاتی اشاره کرد.

دکتر هادی مزدارانی به عنوان حقوقدان در استودیوی برنامه از تهران و دکتر فرهاد محمداف از شهر باکو به عنوان کارشناس روابط بین الملل در برنامه به ارائه نقطه نظرات می پردازند.

تهدید به زور، مقررات منشور ملل متحد، کنوانسیون های لاهه ، اتمام حجت ، مسئولیت دولت و قاعده آمره کلید واژه های مهمی هستندکه در برنامه امشب «مجله حقوقی» مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

همچنین در خلال برنامه دیدگاه های روشنگرانه مقام معظم رهبری در خصوص ماهیت و چیستی مذاکره از منظر آمریکا و نگاه هنرمندان کاریکاتوریست با موضوع شکست آمریکا در مذاکرات بین المللی در عصر حاضر بر قاب تصویر قرار می گیرد.

«مجله حقوقی» سه شنبه 16 مهر ساعت 21:00 به وقت تهران با اجرای محمدرضا مهرافزا و تهیه کنندگی پناه نجف زاده بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز