چهره ها در هفته ای که گذشت؛

دو کارگردان ایرانی در ترکیه/موسیقی ایران در دنیا درخشید/از «پدر سالار» تا «ستایش»/سلمان فارسی اتفاق ویژه تلویزیون/سرهنگی که کاپیتان را نیمکت نشین کرد

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۰۹۳۵۶
دو کارگردان ایرانی در ترکیه/موسیقی ایران در دنیا درخشید/از «پدر سالار» تا «ستایش»/سلمان فارسی اتفاق ویژه تلویزیون/سرهنگی که کاپیتان را نیمکت نشین کرد
مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا_هفته گذشته سه کارگردان مشهور سینما و تلویزیون در راس اخبار بودند. حسن فتحی هانده ارچل ستاره سینمای ترکیه را برای مست عشق انتخاب کرد، محمدحسین لطیفی هم در ترکیه فیلمبرداری کار جدیدش را در ترکیه ادامه می دهد و اخبار داود میرباقری و سلمان فارسی هم در راس خبرها دست به دست می شد.

اینکه این روزها دو کارگردان ایرانی در ترکیه فیلمسازی می کنند، اصلا جای تعجب ندارد اما محمد حسین لطیفی و حسن فتحی چهره های منتخب خبرگزاری برنا در هفته ای که گذشت هستند چرا که بعد از مدت ها سریال سازی، تصمیم گرفتند در جشنواره فجر امسال صاحب فیلم باشند، پس عازم ترکیه شدند.

سرهنگ علیفر گزارشگر ممنوع الکار تلویزیون که با گزارش معروفش در پیوستن سید جلال حسینی به تیم لوانته اسپانیا او را در پرسپولیس هم نیمکت نشین کرد، دوباره هفته گذشته به میادین بازگشت تا مخاطبان شبکه ورزش از گزارش های جذاب این گزارشگر پیشکسوت فوتبال کماکان لذت ببرند.

اکرم محمدی یکی از بازیگران موفق و با کارنامه سینما و تلویزیون ایران است که سالهاست در آثار مختلف نمایشی حضور کمرنگ دارد. بازیگر سریال «پدر سالار» که سابقه حضور جلوی دوربین مرحوم علی حاتمی را نیز برای فیلم «مادر» دارد این بار رخ در رخ حشمت فردوس جلوی دوربین سعید سلطانی پول پرتقال های غرق شده را می بخشد. به نظر می آید اکرام محمدی در این نقش بازگشت مجددی به دنیای بازیگری داشته باشد، چراکه به رغم کوتاه بودن نقش در طول، کاراکتر به خوبی بر هیبت او نشسته است و انصافا در لحظاتی از سریال پارتنر مناسبی برای داریوش ارجمند محسوب می شود.

علیرضا قربانی خواننده محبوب سنتی کشورمان توانست جایزه Global Music Awards را برای قطعه «رویا» دریافت کند و این موضوع بر همگان ثابت شود که موسیقی اصیل ایرانی در دنیا شنیده می شود.

نمی توان کتمان کرد که داود میرباقری بر گردن سریال سازی این مملکت حقی جبران ناپذیر دارد. او بخش عمده ای از عمر خود را به مطالعه و تحقیق درخصوص تاریخ اسلام و حواشی آن اختصاص داده و بی تردید این هنرمند فکور ایرانی یکی از مهم ترین عناصر در انعکاس تاریخ اسلام از طریق رسانه ملی بوده است. کارنامه درخشان میرباقری بعد از امام علی (ع) ، معصومیت از دست رفته، مسافر ری و مختارنامه حالا با «سلمان فارسی» کامل می شود. به هر حال خیلی ها منتظر هستند تا دستپخت جدید کارگردان «شاهگوش» را از رسانه ملی ببینند. توقع می رود «سلمان فارسی» بعد از «مختارنامه» امضای متفاوت دیگری از خالق «دندان طلا» باشد.

هفته گذشته چهره های دیگری چون مهناز افشار، عادل فردوسی پور، داریوش ارجمند و... نیز کماکان پر خبر بودند. سریال «ترور خاموش» هم پرمخاطب و پر سر و صدا پیش می رود و پرویز فلاح پور یکی از نقش های متفاوت سال های اخیرش را در این سریال تجربه می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز