وقتی که همه به فکر کودکان هستیم

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۶:۳۷:۲۳
کد خبر: ۹۰۹۸۸۱
وقتی که همه به فکر کودکان هستیم
اکران فیلم های کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تاریخ ۱۳ الی ۱۹ مهرماه مصادف با هفته کودک در موزه سینما برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در دومین روز از اکران فیلم های کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشست پرسش و پاسخی در ارتباط با خواسته های کودکان و نوجوانان از تلویزیون و سینما کودک تشکیل شد.

در این نشست جمعی از کودکان و نوجوانان برگزیده کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به همراه مجریان برنامه های کودک، بازیگران و فیلمسازان عرصه کودک و نوجوان حضور داشتند و با یکدیگر به گفت و گو  پرداختند.

محمد رهنما روابط عمومی کانون پرورش فکری گفت: تا آذر ماه امسال، سالن وزرا که به کانون پرورش فکری اختصاص دارد تبدیل به سینما تخصصی کودک خواهد شد.

همچنین مرضیه برومند کارگردان مجموعه «تا به تا» در پاسخ به سوال کودکان مبنی بر اینکه فیلم های مناسبی برای کودکان و نوجوانان در سینماها وجود ندارد، گفت: من عضو شورای رتبه بندی سنی فیلم ها هستم و توجه زیادی به موضوعات مناسب برای کودکان دارم. متاسفانه در این شورا هیچ گونه فیلم برای رده بندی سنی کودک نمی آید و تمام کارها برای بزرگسالان است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه کار کردن در این حوزه خط قرمزهایی دارد، این نسل را فراموش کردیم و برای به دردسر نیوفتادن صورت مساله را پاک کرده ایم.

برومند افزود: ما برای نوجوانان فیلمی نساخته ایم و سعی نکردیم مشکلاتشان را مطرح کنیم. همین فیلم های اندکی هم که ساخته می شود در همه سینماها اکران نمی شود. باید برنامه های آموزنده، مهارت افزایی و مسابقات علمی را بیشتر کنیم. به کودکان توصیه می کنم نیازهایشان را مطرح کنند تا به گوش مسئولان برسد.

کارگردان «شهر موش ها» خطاب به مسئولان گفت: متاسفانه سالن نمایش فیلم مخصوص کودکان و نوجوانان در کشور کم داریم و نهادهای مختلف باید به افزایش این سالن ها کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز