«نوافذ» شبکه العالم به بحث می نشیند؛

تاثیر و نقش رسانه های رسمی عربی

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۰۶:۱۱
کد خبر: ۹۱۴۰۴۲
تاثیر و نقش رسانه های رسمی عربی
نقش ها و محدودیت های رسانه های رسمی عربی ، موضوعی است که در برنامه «نوافذ» امشب در شبکه العالم، بحث و گفت و گو می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه امشب با دعوت از دکتر فواد دعبول؛ عضور شورای ملی رسانه لبنان،حسن شعبان؛ مدیر کمیته حمایت از روزنامه نگارن در ژنو، امین ناصر؛ کارشناس رسانه ای عراقی، دکتر رامی نجم؛ عضو شورای مدیریت دانشگاه لبنان، چگونگی تاثیر نقشی را که بر عهده رسانه های رسمی عربی گذاشته شده است،بررسی خواهد کرد.

فواد دعبول، عضو شورای ملی رسانه لبنان، ضمن ابراز ناخرسندی از وضعیت رسانه های رسمی عرب، اذعان خواهد داشت که به حرکت رو به رشد رسانه ها خوش بین نیست.

وی ضمن انتقاد به محدودیت ها و دخالت های شورای ملی رسانه در کار رسانه ها و قلع و قمع کردن آن ها، اعطای آزادی به رسانه ها برای گسترش آنان و تحقق اهدافشان را امری ضروری می داند.

امین ناصر نیز در پاسخ به سوال مجری در خصوص چگونگی آزادی رسانه های دولتی که در اختیار حکومت ها و دولت ها هستند و نقش آنان در آگاه سازی مردم از طریق اخبار و گزارش ها و برنامه ها، تحلیل هایی ارائه خواهد کرد و از تجربیات خود در رسانه های عراقی خواهد گفت.

وی مشکلات طبقه ای، طائفه ای، قبیله ای و مذهبی و قرار دادن شخص غیر مناسب در مکان غیر مناسب را که منظور همان بخش های مدیریتی رسانه هاست، از عمده مشکلات رسانه عراقی ارزیابی خواهد کرد.

امین ناصر همچنین، فعالیت شبکه های خارجی را که به نام حکومت یا یک جریان سیاسی با عث تضفیف رسانه های رسمی می شوند، به عنوان یکی دیگر از مشکلات رسانه های عرب به نقد خواهد کشید.

دیگر مهمانان و کارشناسان برنامه نیز نقطه نظراتی در خصوص موضوع مطروحه ارائه خواهند کرد که مخاطبان می توانند امشب در برنامه «نوافذ» آن را پی گیری کنند.

«نوافذ» که در دفتر شبکه العالم در بیروت تهیه شده است، با اجرای حنان ضیا، امشب28مهر در ساعت 21:30 به وقت تهران از شبکه آنتن شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز