در «چرخ»؛

رازگشایی از لباس‌های فضایی

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۲:۰۷:۴۳
کد خبر: ۹۱۴۲۵۲
رازگشایی از لباس‌های فضایی
چهل‌ودومین از قسمت فصل ششم برنامه «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 29 مهر، با موضوع «لباس‌های فضایی» از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این برنامه محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با محمدرضا رضائی، کارشناس فناوری فضایی گفت‌وگو خواهد کرد. 

هفته‌ی گذشته ناسا از شمایل لباس‌های فضایی نسل جدید که برای ماموریت بازگشت به ماه تحت عنوان «آرتمیس» استفاده خواهند شد، رونمایی کرد. این لباس جدید که «واحد تحرک خارج از سفینه‌« نام دارد، نه‌تنها بر مبنای آنچه در مورد ماه آموخته‌ایم، بلکه با اتکا به نیم‌قرن پیشرفت در حوزه‌ی فناوری لباس‌های فضایی ساخته شده است. این لباس فضایی جدید مبتنی بر یک طراحی ماژولار است که دارای یک تنه‌ی بالایی، کلاه ایمنی، قسمت پایینی و جامه‌ی خنک‌کننده است. همه‌ی این موارد را می‌توان تعویض کرد تا فضانوردان دارای یک لباس با کیفیت بهتر، راحت‌تر و همچنین تطبیق‌پذیر با ماموریت‌های مختلف باشند. این لباس دارای مواد پیشرفته‌تر و مفاصل بهتری برای تحرک بیشتر است و چکمه‌ها شبیه چکمه‌های کوه‌پیمایی با کفی انعطاف‌پذیر طراحی شده است.

 در بخش دیگری از برنامه، مائده گیوه‌چین، کارشناس دیجیتال «چرخ»، مهم‌ترین خبرهای روز این دنیا را مرور خواهد کرد. گزارش محمدحسین جهان‌پناه از موزه‌ی تاریخ طبیعی پردیس علوم دانشگاه تهران بخش دیگری از این قسمت برنامه‌ی «چرخ» خواهد بود. 

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز