کتاب «پرچمدار کوچک من» منتشر شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۵۸۹۶
کتاب «پرچمدار کوچک من» منتشر شد
کتاب «پرچمدار کوچک من» به نویسندگی فریده الیاسی توسط خانه هم‌بازی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کتاب «پرچمدار کوچک من» به نویسندگی فریده الیاسی شامل 60 خاطره و تجربه برگزیده مادران به همراه 10 خاطره تصویرسازی بوده که روانه بازار نشر کشور شده است.

پژوهشگر این کتاب خانم سمانه آتیه، دوست است که توسط خانه هم‌بازی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه و تولید شده و شامل تجربه‌های خلاق مادران برای تربیت حسینی کودکان است.

کتاب «پرچمدار کوچک من» در مقدمه با نقد نگاه کلیشه ای رایج، که زمان توجه به مسائل دینی را سن تکلیف می داند، به درک مسائل معنوی از دوره کودکی تاکید دارد و با این پیش فرض که ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تربیت دینی کودکان قبل از رسیدن به سن تکلیف است، به سراغ مادران جوان رفته و با ثبت تجربه های خلاقانه آنان در زمینه تربیت حسینی، روش های نو و جدیدی را از زبان مادران به خواننده معرفی می نماید.

خواننده در این کتاب علاوه بر آشنایی با نحوه استفاده مادران از ابزار بازی و قصه در مواجهه با کودکان در موقعیت های مختلف، سبک زندگی انقلابی و عینی مادرانی را می بیند که از فعالیتهای اجتماعی خودشان باز نمانده اند و اعتقاد قلبی به رشد مادر و کودک در کنار هم دارند. هر چند خاطرات این مادران بر محوریت محرم و صفر بنا شده، اما با نگاه غیر مناسبتی می توانیم این تجربیات را دستمایه ای برای پیشرفت و تحول در مبانی و روشهای فرزند پروری دینی برای تمام سال بدانیم.

کتاب «پرچمدار کوچک من» در 80 صفحه با شمارگان 1500 نسخه با قیمت 120 هزار ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نظر شما