فراستی:

«خانه پدری» ضدایرانی و وطن فروش است

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۱۷۱۰۵
«خانه پدری» ضدایرانی و وطن فروش است
مسعود فراستی در زمان اکران فیلم سینمایی «خانه پدری» در جشنواره فیلم فجر موافقت خود با توقیف این فیلم سینمایی را اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مسعود فراستی یکی از چهره‌هایی بود که تندترین انتقادات را به فیلم کیانوش عیاری داشت و در زمان اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر، در یادداشتی با ضدایرانی خواندن این فیلم درباره «خانه پدری» نوشت:

«ریختن کلی آدم بدون شخصیت پردازی در خانه خوش آب و رنگ قدیمی و پیگیری سرهم بندی شده سرنوشت آنها در طول دهه ها. یک ایده نیم خطی تکان دهنده که می توانست نقدی آسیب شناسانه بر خرافات باشد و ناموس پرستی ارتجاعی و ضد انسانی، که تبدیل به فیلمی ضد ایرانی شده.»

فراستی اما پس از جشنواره و در یکی از کلاس‌هایش توضیحات مفصل‌تری درباره «خانه پدری» می‌دهد و آن را فیلمی ضدایرانی می‌داند که باید توقیف شود. او در این‌باره توضیح می‌دهد:

«یه چیز دیگر پشت فیلم است که بدتر از همه‌ی این‌هاست و من نمی‌فهمم روشنفکران از چه چیزی خوششان می‌اید. این فییلم ضدملی و ضدایرانی است، یعنی یکی این را ببینید می‌گوید ما با این وحوش طرفیم؟ کاملا معلوم است که وطن‌فروشی است این فیلم و تعارف هم نداریم.»

فراستی با مقایسه «خانه پدری» با فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» ادامه می‌دهد:

«این تنها فیلم ایرانی است که من واقعا با توقیفش موافق هستم. به نظرم این از «یک خانواده محترم» هم فیلم بدتری است. این فیلم پررنگ و لعاب‌تر و خطرناک‌تری است. در «یک خانواده محترم» همه‌چیز رو بود و بنابراین خطرش از این فیلم کمتر بود.»

«خانه پدری » به کارگردانی کیانوش عیاری و بازی شهاب حسینی، مهدی هاشمی، مهران رجبی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی، ناصر هاشمی بعد از ده سال توقیف و یک بار توقف اکران با انجام اصلاحات جزیی در سینماها اکران شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز