واکنش رییس سازمان سینمایی به توقیف «خانه پدری»؛

صحنه های خشن «خانه پدری» حذف شده بود!

۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۰۷:۲۸:۵۰
کد خبر: ۹۱۷۳۱۲
صحنه های خشن «خانه پدری» حذف شده بود!
رییس سازمان سینمایی در واکنش به توقیف فیلم«خانه پدری»، گفت: در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری، باید اجازه دهیم سازمان تخصصی قانونی یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجعیت داشته باشد. در غیر این صورت، ناکارآمدی ایجاد می‌شود و مولدان حوزه‌های فرهنگی هنری بلاتکلیف می‌مانند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین انتظامی پس از حواشی مربوط درباره فیلم خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری اظهار داشت: بر اساس قانون، شورای پروانه ساخت و نمایش، مراجع قانونی برای تصمیم‌گیری درباره ساخت یا نمایش یک فیلم هستند.

وی با اشاره به سوابق اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش، ادامه داد: مگر می‌شود اعضای شورایی که تک تک آن‌ها افرادی صاحب نظر هستند و از سوی مقامات کشور مورد مشورت قرار می‌گیرند، ضد ایرانی، ضد خانواده، ضد دین باشند و بعضی از این نوع هجمه‌ها را متوجه نشوند؟

رییس سازمان سینمایی افزود: اعضای شورای پروانه نمایش و قاطبه منتقدان و جامعه‌شناسان، خانه پدری را فیلمی در ترویج خشونت نمی‌دانند. هرگونه نمایش جرم، جنایت، خشونت و یا امثال آن، به معنای ترویج این موضوعات نیست؛ بویژه وقتی با رده‌بندی سنی ۱۵+ هشدارهای لازم به خانواده‌ها داده شده باشد. جای تعجب است که عده‌ای می‌گویند هیچ اصلاحی در این فیلم صورت نگرفته است.

انتظامی همچنین با تاکید بر اصلاح شدن برخی از صحنه‌های خانه پدری خاطرنشان کرد: با مذاکره مسئولان سازمان سینمایی با کارگردان فیلم، بار تصویری خشن صحنه‌های ابتدایی آن، کاسته و با تمهیدات تصویری و صوتی، اصلاح شد. جای تعجب است که عده‌ای می‌گویند هیچ اصلاحی در این فیلم صورت نگرفته است. مصاحبه‌های مسئولان سازمان سینمایی و کارگردان فیلم هم مؤید انجام اصلاحات است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز