کیهان کلهر جایزه وومکس را به شجریان تقدیم کرد!

۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۰۷:۲۸:۰۳
کد خبر: ۹۱۷۳۱۳
کیهان کلهر جایزه وومکس را به شجریان تقدیم کرد!
در شهر تامپر فنلاند جایزه جهانی موسیقی "وومکس" طی مراسمی به کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کمانچه و سه‌تار ایرانی اهدا شد. او، به نوبه خود این جایزه را به محمدرضا شجریان، استاد موسیقی ایرانی تقدیم کرد.‌

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کلهر پس از دریافت جایزه وومکس هنرمند سال، بیان کرد: "معمولا پیش نمی‌آید که انسان وقتی زنده است مورد تجلیل واقع شود. از این رو بسیار مفتخرم و تحت تاثیر قرار گرفتم، هرچند من این جایزه را یک دستاورد شخصی محسوب نمی‌کنم. سال‌های بسیاری مرارت، دانش و پشتکار، پیشینه موسیقی ایرانی است که من محصولِ آن گذشته و پیشینه هستم. امروز مفتخرم که این جایزه را از طرف تمام جامعه موسیقی ایرانی می‌پذیرم و به نمایندگی از جامعه موسیقی ایرانی آن را به استاد محمدرضا شجریان، استاد بزرگ موسیقی ایرانی که چند سالی است در بستر بیماری است و دلتنگ شنیدن صدایشان و بودنشان هستیم، تقدیم می‌کنم. امیدورم که حالشان خوب باشد و این هدیه را بزرگوارانه از من بپذیرند."

همایون شجریان، خواننده و پسر محمدرضا شجریان در پستی اینستاگرامی از این اقدام کیهان کلهر قدردانی کرده است: "تبریک بسیار کیهان جان همانطور که اشاره کردی پدر هنوز مراحل بیماری شان را میگذرانند، و متاسفانه در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند. مانند همیشه در اوج باشی و افتخار آفرین برای هنر این سرزمین و دوستدارانش. سپاسگزار از محبت و معرفتت"

وومکس که یکی از مهمترین جوایز جهانی در حوزه موسیقی ملل است، یک طرح حمایت از موسیقی جهانی است، مستقر در برلین آلمان و همه‌ساله در شهرهای مختلف اروپا برنامه‌هایی انجام می‌دهد.‌

این جایزه امسال در بیستمین سالگرد تأسیس وومکس به آقای کلهر اهدا شد. پیش از این جایزه ناشر و تهیه‌کننده سال در سال ۲۰۱۵ به رامین صدیقی، مدیر نشر هرمس اهدا شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز