در جشنواره پرتقال طلایی؛

فیلم مشترک ایران و ترکیه اکران شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۰:۳۷:۳۲
کد خبر: ۹۱۷۵۲۷
فیلم مشترک ایران و ترکیه اکران شد
فیلم «درخت گردو» به کارگردانی فیصل سویسال تولید مشترک شرکت بالکن فیلم ترکیه و بنیاد سینمایی فارابی در پنجاه ‌و ششمین جشنواره پرتقال طلایی آنتالیای ترکیه اکران شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم «درخت گردو» به کارگردانی فیصل سویسال تولید مشترک شرکت بالکن فیلم ترکیه و بنیاد سینمایی فارابی در پنجاه ‌و ششمین جشنواره پرتقال طلایی آنتالیای ترکیه اکران شد.«درخت گردو» به تهیه کنندگی فیصل سویسال و علی نوری اسکویی تهیه کننده ایرانی فیلم و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در بخش فیلم‌های بلند سینمایی پنجاه‌ و ششمین دوره جشنواره پرتقال طلایی آنتالیای ترکیه رقابت می کند.

در پنجاه و ششمین دوره جشنواره پرتقال طلایی که با عنوان «بازگشت به خود» به همت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و شهرداری کلان شهر آنتالیا برگزار می شود، ۶۶ فیلم متعلق به ۶۹ کارگردان از ۲۹ کشور در بخش‌های فیلم بلند داخلی بین‌المللی، فیلم کوتاه و مستند داخلی، سینمای جهان، پرتقال طلایی برای کودکان اکران خواهد شد.

فیلم «قصر شیرین» رضا میرکریمی به همراه ۹ فیلم دیگر از کشورهای تونس، لبنان، قطر سوئد، کرواسی، مجارستان، جمهوری چک، بلژیک، فرانسه، برزیل، آلمان، روآندا، ژاپن، اسلواکی، اسلوونی، صربستان، نروژ در بخش فیلم‌های بین‌المللی بلند (سینمایی) که ولفگانگ بکر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آلمانی ریاست هیئت داوری آن را بر عهده دارد، رقابت می کند.

فیصل سویسال در کنفرانس خبری پس از پایان اکران این فیلم که تدوین آن را مصطفی خرقه‌پوش برعهده داشت، گفت: داستان و سناریو از ادبیات و برخی رویدادهای تاریخی تاثیرگذار بر جامعه ترکیه الهام گرفته شده است.

نظر شما