در خانه سینما؛

ابراهیم آبادی به خانه ابدی بدرقه شد!

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۰:۲۱:۲۴
کد خبر: ۹۱۹۲۶۲
ابراهیم آبادی به خانه ابدی بدرقه شد!
مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی امروز یکشنبه ۱۲ آبان در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

کمال تبریزی، نرگس آبیار، همایون اسعدیان، علی دهکردی، مهوش وقاری، خسرو احمدی، رضا ناجی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

دهکردی در ابتدای مراسم گفت: مرگ پایان یک هنرمند نیست هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، بسیار‌ ناراحتم‌ از اینکه‌ ما هنوز مرگ داریوش اسدزاده را باور نکردیم که مجدد سیاهپوش عزیز دیگری شدیم. خیلی از شما نمیدانید آقای آبادی یکی از کسانی بود که خارج از ایران تئاتر و کارگردانی را آموخت و به چک اسلواکی رفت تا بازیگری مدرن جهان را یاد بگیرد. اگر امروز سینما و تئاتر اعتلایی دارد به خاطر این عزیزان است.

وی ادامه داد: او از بازیگرانی است که در همه نوع نقشی‌ بازی کرده است، از  فانتری ترین نقش ها تا سریال های تاریخی حضور داشت. هیچ خاطره تلخی از ابراهیم آبادی وجود ندارد و اگر این اتفاق برایش رخ نمی داد حالا حالاها می توانست نقش های ماندگار بر جا بگذارد.

عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما نیز درباره آبادی گفت: ابراهیم آبادی از ممتازترین بازیگران بود، او خودش یک سخنور بود و هرگاه حرف می زد همه را به خود جذب می کرد. او در ارشاد ماموریتی داشت که به شهرستان ها برود و در حوزه تئاتر کمبودها را شناسایی کند و بعد از تئاتر به سینما و تلویزیون رفت.

رمضانی فر با اشاره به آثار شاخص این بازیگر اظهار کرد: «دزد عروسک ها»، «آپارتمان شماره ۱۳» و سریال «مختارنامه» از جمله کارهای وی بود. او همچنین در سال های اخیر نیز چند تئاتر بازی کرد.

حبیب اسماعیلی نیز در ادامه بیان داشت: خوب است که در زمان حیات این دوستان به آنها بها دهیم. ابراهیم آبادی جدای از اینکه بازیگر خوبی بود انسان شریفی هم بود. امروز بازیگر ابتدا نگاه می کند که چقدر نقش دارد و بعد آن را قبول می کند ولی آبادی اینگونه نبود.

نرگس آبیار کارگردان سینما نیز در این مراسم در سخنانی بیان کرد: ما سرمایه های خود را از دست می دهیم باید از این نسل آموخت اما متاسفانه ما بدون اینکه از گنجینه و تجربه گرانبهای این پیشکسوتان بهره ببریم آنها را از دست می دهیم.

وی اضافه کرد: من سعادت نداشتم با آقای آبادی کار کنم فقط سعادت داشتم در همسایگی او باشم و گاهی هم‌صحبت او شوم. باید از دوستان و هنرمندانی که باقی ماندند یاد کنیم.

رضا ناجی بازیگر سینما از دیگر هنرمندان حاضر در مراسم نیز پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: من شاگرد ابراهیم آبادی هستم و در تبریز در کلاس های او بازیگری را یاد گرفتم. او مردی به تمام معنا خوب بود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام غلامرضایی بر پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی نماز خواند وحاضران در مراسم این هنرمند را به سوی خانه ابدی اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه کردند.

نظر شما