«این هفته در تاریخ» از هیسپان تی وی روایت می کند؛

خاطراتی از تسخیر لانه جاسوسی و خنثی کردن توطئه های واشنگتن

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۹:۴۲
کد خبر: ۹۱۹۴۰۰
خاطراتی از تسخیر لانه جاسوسی  و خنثی کردن توطئه های واشنگتن
برنامه «این هفته در تاریخ» (Esta semana en la historia) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، تصاویر آرشیوی از تسخیر سفارت آمریکا در ایران، جنگ سوپاچا، عملیات مشعل و نبر گویابو را بررسی می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اتفاقات تاریخ و رویدادهای خاص در برنامه «این هفته در تاریخ» با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن مرور می شود. در بخش های مختلف این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ» تسخیر سفارت آمریکا در ایران، جنگ سوپاچا، عملیات مشعل و نبردگذرگاه ال‌گوایابو یا تونیلا بررسی خواهد شد.

در بخش اول این برنامه می بینیم که 4 نوامبر 1979 ، دانشجویان دانشگاه های ایران سفارت آمریکا را به دست گرفتند. این اقدام در تهران و با هدف خنثی کردن توطئه های واشنگتن علیه انقلاب اسلامی انجام شد.

در ادامه این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ» به نبرد سوپاچا پرداخته می شود. نبرد سوپاچا (Suipacha) در 7 نوامبر 1810 در بولیوی در جریان جنگ استقلال بولیوی، بین نیروهای ارتش کمکی پرو که توسط هیئت دولت اول بوئنوس آیرس به فرماندهی سرلشکر آنتونیو گونزالز بالکارس فرستاده شده بودند با نیروهای سلطنتی اسپانیا به دستور ژنرال خوزه دو کوردووا اتفاق افتاد.

ماجرای «عملیات مشعل» بخش دیگری از «این هفته در تاریخ» را تشکیل می دهد. در واقع «عملیات مشعل» حمله مشترک ایالات متحده و انگلیس به آفریقای شمالی در طول جنگ جهانی دوم بود.

در آخر هم می بینیم که 10 نوامبر 1866 «نبرد ال‌گویابو» چطور اتفاق افتاده است. «نبرد ال‌گویابو» نبردی است که بین ارتش جمهوری مکزیک علیه ارتش دومین امپراطوری فرانسه در گایابو مکزیک رخ داده است.

«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه های هیسپان تی وی در طول هفته از دوشنبه تا یکشنبه در چند نوبت از هیسپان تی وی پخش می شود.

نظر شما