هادی مرزبان:

آموزشگاه بازیگری جنبه تجاری دارد!

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۱۹۶۴۲
آموزشگاه بازیگری جنبه تجاری دارد!
هادی مرزبان مدرس و کارگردان تئاتر معتقد است ؛برای تعداد زیادی از آموزشگاه های بازیگری مسئله پول اهمیت دارد.

هادی مرزبان، بازیگر و کارگردان تئاتر، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  در ارتباط با تاثیر تحصیلات آکادمیک در عرصه بازیگری گفت: تحصیلات آکادمیک لازمِ اما کافی نیست بدین معنی که دانشگاه‌های ما مرکز قالب سازی هنرپیشه نیستند و خودِ فرد باید توانایی داشته باشد. پس از آن تحصیلات آکادمیک به او کمک می کند اما اگر اینگونه فکرکنیم فردی استعداد نداشته باشد و فقط به این موضوع که به دانشگاه رفته و تحصیلات آکادمیک دارد بسنده کند او راه را غلط رفته است. اما ممکنِ فردی استعداد داشته باشد و به دنبال  کسب تحصیلات آکادمیک در زمینه بازیگری نرود این شخص می‌تواند روی صحنه حاضر شود و به ایفای نقش بپردازد منتهی در مسائل فنی و تخصصی این رشته کمبود دارد و به وسیله تحصیل آکادمیک می تواند این کمبودها را جبران کند. 

کارگردان نمایش «هاملت با سالاد فصل» در ارتباط با اینکه چرا تنها تعداد محدودی از فارغ التحصیلان رشته‌های هنری وارد فضای حرفه ای کار می شوند؟ بیان داشت: تمام خروجی های دانشگاه ها در رشته های هنری وارد فضای حرفه ای کار بازیگری نمی شوند به چند دلیل اولین علت این که سیستم آموزشی ما مشکل دارد. و پس از آن برخی از افرادی که رشته های هنری را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب می کنند به هیچ عنوان به این رشته ها علاقمندی ندارند و صرف بدست آوردن مدرک دانشگاهی آن را برای تحصیل بر می گزینند و این اشتباه است چرا که آن ها 4 سال از عمر خود را تلف می کنند و نتیجه این می شود زمانی که فارغ التحصیل می شوند بیکار هستند نمی تواند وارد فضای حرفه ای کار شوند.

مرزبان در ادامه تاکید کرد: در دانشگاه های ما تعدادی اساتید هستند که حقشان تدریس در دانشگاه نیست و در واقع در این دوره 4 ساله به نوعی سرِ دانشجویان را گرم می کنند و آن ها را سرکار می گذارند و به عقیده من این کم لطفی به این دانشجویان است چرا که آن ها چیزی یاد نمی گیرند. متاسفانه اندکی در انتخاب اساتید گزینش وسخت گیری های لازم را اعمال نمی کنند البته روی صحبت من با همگان نیست و اساتید خوب و باتجربه در دانشگاه ها کم نیستند و  برخی ها واقعا خوب کار می کنند ولی هنگامی که دقت کنیم متوجه می شویم تعداد این اساتید از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی کند.

او درمورد شرایط لازم برای آموزشگاه  های بازیگری استاندارد گفت: برای تعداد زیادی از آموزشگاه های بازیگری مسئله پول اهمیت دارد. بیشتر این کلاس هایی که تشکیل می‌شوند متاسفانه جنبه تجارتی دارند. و هنرجویانی که به این کلاس ها مراجعه می کنند فکر می کنند بعد از طی چند ماه به یک بازیگر تمام عیار تبدیل می شوند. این آموزشگاه ها اگر نیت و هدفشان این است که هنرجویان را به بازیگر تبدیل کنند به صورت رایگان به هنرجویانی که ثبت نام می کنند آموزش دهند و پس از این کار آیا کسی کلاسی دایر می کند؟ این کلاس ها تبدیل به محل کسب درآمدی شده برای برخی از دوستان که گاهی اوقات بیکار می شوند و باخود می گویند درآمد از طریق این آموزشگاه هم هست البته تاکید می‌کنم آموزشگاه و کلاس خوب هم کم نداریم که بسیار با کیفیت و استاندارد هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز