شبکه مستند در رأس انتخاب علمی و آموزشی مخاطبان قرار گرفت

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۶:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۱۹۷۰۱
شبکه مستند در رأس انتخاب علمی و آموزشی مخاطبان قرار گرفت
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، رسانه ملی در زمینه پیگیری برنامه‌ها و مطالب علمی و آموزشی بیش از سایر رسانه‌ها مرجعیت داشته است و مخاطبان آن در این خصوص شبکه مستند را به‌عنوان انتخاب نخست خود برمی‌گزینند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما در نظرسنجی به مقایسه میزان استفاده مردم از سیمای جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌ها در موضوعات مختلف پرداخته است و براساس آن در زمینه میزان پیگیری برنامه‌ها و مطالب علمی یا آموزشی 57.4 درصد پاسخگویان پیگیر برنامه‌ها و مطالب علمی آموزشی از سیمای جمهوری اسلامی ایران یا سایر رسانه‌ها هستند که از این میزان 34.7درصد فقط از سیمای رسانه ملی و 9.3 درصد فقط از سایر رسانه‌ها و 13.4درصد هم از سیما و هم از سایر رسانه‌ها برنامه‌ها و مطالب علمی آموزشی را پیگیری می‌کنند.

بنابر نتایج این نظرسنجی، میانگین مدت تماشای برنامه‌ها و مطالب علمی آموزشی از سیما 29دقیقه در شبانه‌روز است. در میان شبکه‌های مختلف سیما، 25.8درصد پاسخگویان بیش‌تر از شبکه مستند، 6 درصد از شبکه سه، 5.1 درصد از شبکه چهار و 5 درصد از شبکه آموزش، مخاطب برنامه‌ها و مطالب علمی یا آموزشی بوده‌اند. میانگین استفاده از سایر رسانه‌ها نیز در این زمینه 16دقیقه در شبانه‌روز است. براساس این نظرسنجی،  10.3درصد از پاسخگویان از شبکه‌های اجتماعی، 6.6 درصد از سایت‌های خبری اینترنتی و 6.1 درصد از ماهواره برای پیگیری برنامه‌ها و مطالب علمی آموزشی استفاده می‌کنند.

 پیش از این نیز مرکز تحقیقات صداوسیما در گزارش‌های جداگانه‌ای میزان استفاده مردم از تلویزیون و سایر رسانه‌ها را در خصوص تماشای فیلم و سریال و پیگیری اخبار منتشر کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز