«شمس و مولانا» و «خسرو و شیرین» به کارگردانی سیاوش تهمورث

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۹:۵۸:۵۵
کد خبر: ۹۱۹۸۲۳
«شمس و مولانا» و «خسرو و شیرین» به کارگردانی سیاوش تهمورث
سیاوش تهمورث «شمس و مولانا» و «خسرو و شیرین» را روی صحنه می‌برد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، سیاوش طهمورث بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر طی یک گفت‌وگو اظهار کرد: هم اکنون در حال نوشتن دو نمایشنامه هستم. در نمایشنامه اول موضوع شمس و مولانا هستند و در کار دوم نیز به داستان خسرو و شیرین خواهم پرداخت.

به گفته وی، طرح اولیه این دو نمایشنامه به پایان رسیده و هم اکنون در حال نگارش دیالوگ‌های آنها است.

وی افزود: برای نگارش این دو نمایشنامه تحقیقات فراوانی انجام داده‌ام که بخشی از آن میدانی و بخشی کتابخانه ای بوده است.

این بازیگر پیشکسوت با اعلام اینکه این دو اثر هر یک با گروهی ۱۰۰ نفره روی صحنه خواهند رفت، گفت: مولانا کار نخستین خواهد بود که به کارگردانی خودم از تابستان سال آینده تمرین های آن آغاز خواهد شد.

طهمورث درباره چرایی پرداختن به این دو موضوع گفت: موضوعات بسیاری خوبی در ادبیات ما وجود دارد که هر یک از آنها ظرفیت بسیار بالایی برای کار کردن دارد، اما متاسفانه به دلیل دانش کم و سختی کار کمتر کسی سراغ آنها می رود، اما در عوض آثاری که تنها صحنه را شلوغ می‌کنند و در آنها رقصیدن و آواز خواندن وجود دارد پشت سر هم روی صحنه می رود.

این کارگردان و بازیگر تئاتر در پایان بیان کرد: من با کارگردانی «سوگ سیاوش» اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی نشان دادم می‌توان با استعانت از داستان های ایرانی هم کار فاخر تولید کرد هم مروج فرهنگ ایرانی بود، برای همین در دو نمایشنامه‌ای که نام بردم هم سعی می‌کنم این تجربه خوب تکرار شود.

منبع: صبا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز