نمایندگان مجلس خواستار تصویب بودجه صداوسیما طبق قانون شدند!

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۱۳:۰۹
کد خبر: ۹۲۰۵۶۹
نمایندگان مجلس خواستار تصویب بودجه صداوسیما طبق قانون شدند!
٢٢٢ نماینده مجلس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بودجه صدا و سیما را خواستار شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ٢٢٢ نماینده مجلس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بودجه صدا و سیما را خواستار شدند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

همانگونه که مستحضرید نظام سلطه در مصاف رسانه ای نابرابر و با راه اندازی حدود 290 شبکه ماهواره ای معاند فارسی زبان، به عیان، فرهنگ، اقتصاد و سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده و این در حالی است که در هیچ جای جهان سابقه ندارد به زبان مردم یک کشور، علیه آن کشور در چنین حجم و تعدادی، محتوای رسانه ای تولید شود .

شایان ذکر است در شرایطی که کل منابع بودجه ای سازمان صدا و سیما در قوانین سنواتی، کمتر از پنجاه درصد بودجه یک شبکه کمپانی بی بی سی است ، این سازمان بیش از 150 شبکه تلویزیونی ملی ، استانی ، منطقه ای و بین المللی را اداره می‌کند. عملکرد مراکز استانی این سازمان در سراسر کشور برای تقویت همدلی و همزبانی ملی، قابل تقدیر است و شبکه‌های بین المللی همچون العالم ، پرس تی وی، هیسپان تی و...، نیز در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از سطح تاثیرگذاری بالا و قابل توجهی برخوردارند.

متاسفانه در سالهای اخیر کاهش سهم دولت در تامین بودجه این سازمان به کمتر از پنجاه درصد، تکلیف این سازمان به فروش بیشتر تبلیغات بازرگانی را به همراه داشته است که لاجرم در شرایط کنونی، فرصت فراهم کردن آرایش رسانه ای مورد نیاز در جبهه جنگ نرم را دشوار نموده است.           

از سوی دیگر روند تهیه سریال های فاخر، الف ویژه و نیز انیمیشن در شبکه‌های سراسری، معطل مانده و رسالت رسانه ملی در فرهنگ سازی از تاریخ کهن این مرز و بوم، معارف والای اسلامی و ریشه‌های انقلاب اسلامی‌با کندی مواجه شده است. همچنین فرآیند تکمیل پوشش دیجیتال و سیگنال رسانی به ویژه در مناطق مرزی ، از اولویت های مهمی است که به دلیل مسائل مالی متوقف مانده است.

لذا نظر به بررسی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور در دولت و نیز اجرا نشدن ماده 93 قانون برنامه ششم توسعه (مبنی بر اختصاص هفت دهم درصد بودجه عمومی‌به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)، در لوایح سنوات گذشته، بدینوسیله تاکید می‌شود دستور فرمایید قانون مصوب مجلس مورد احترام و اجرای مبادی مربوطه در تنظیم لایحه بودجه سال آینده قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز