مدیر سینما بهمن:

توقیف در فیلم های اجتماعی اثر تبلیغاتی دارد

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۵:۵۸:۱۸
کد خبر: ۹۲۱۴۸۰
توقیف در فیلم های اجتماعی اثر تبلیغاتی دارد
توقیف و سانسور زمانی جنبه تبلیغاتی دارد که آن فیلم به نمایش گذاشته شود همچنین گفتنی است توقیف فیلم های ژانر اجتماعی به مراتب اثرگذاری بیشتری به نسبت فیلم های ژانر کمدی دارد.

امیرهوشنگ پاسبانیان مدیر سینما بهمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا در رابطه با این موضوع که توقیف و سانسور فیلم‌های سینمایی می‌تواند تاثیر تبلیغاتی داشته باشد گفت: توقیف و سانسور در جایی می‌تواند کمک کننده باشد که فیلم مجددا اکران شود و زمانی که نمایش فیلم را متوقف می‌کنند و دیگر اجازه اکرانش را نمی‌دهند اثر تبلیغاتی ندارد.

او در ادامه افزود: برای فیلم‌هایی که اخبار سانسور آن‌ها منتشر می‌شود؛ اگر اکران شوند می‌تواند تاثیر تبلیغاتی داشته باشد به عقیده من درمورد فیلم‌هایی که بر روی پرده سینما است و توقیف می‌شوند این تاثیرگذاری تبلیغاتی وجود ندارد. به طور مثال فیلم «رحمان1400» فروش خوبی داشت و توقیف شد اگر  پس از چند روز مجدد اکران ‌می‌شد؛ توقیف شدن می‌توانست به فروش بیشتر فیلم کمک کند.

پاسبانیان اظهار داشت: به نظر من توقیف و سانسور در در فیلم های با ژانر اجتماعی بیشتر از فیلم های کمدی مانند «مطرب» اثرگذاری تبلیغاتی می‌تواند داشته باشد. فیلم های ژانر کمدی را قشر خاصی از مردم تماشا می‌کنند و اگر فیلم کمدی جالبی نباشد ممکن است مخاطب خود را پس بزند و فروشش به حداقل می‌رسد اما در ژانر اجتماعی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد مانند فیلم «خانه پدری» چون فیلم های خوبی هستند و اخبار مربوط به توقیف و سانسور این فیلم ها می‌تواند مردم را مشتاق کند تا به تماشای این فیلم ها در سینماها بنشینند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز